Skit tand!


Blä jag har haft eller ja har så jävla ont i munnen..
Började redan i lördags lite smått, söndagen vart det värre sent på kvällen var det så svullet vid
en vidsomstand ut i kinden och ner i halsen, kunde knappt svälja mitt eget saliv..
Ringde tandläkaren på måndag morgon de sa att jag kunde köpa bakteridödande gel att använda så skulle det bli bättre, åkte då in och köpte det på apoteket.. men hjälpte inte, tröck i mig en massa panodil och nästan skrek av smärta hela tiden, dro på den där skiten i munnen hela tiden..
Imorse fick jag nog och ringde igen, då sa hon som svara "Har du feber" Öhh ja det har jag haft sen i söndags vilket jag också hade talat om sist.. Ja men gud då måste du ju komma in..
Så var in kl 12 idag, de spolade rent och jag fick utskrivet 1grams kåvepennin.. 3 ggr om dagen,
har tagit två idag och ska ta den 3e snart.. sen blir det även en panodil innan jag kan sova..
Bad tandläkaren om en tid till att ta bort skiten så ska dit om 3 veckor, de vill inte dra ut en tand under pågående infektion då det kan spridas till resten av kroppen..
Tandläkaren kommentarer när han tittade i min mun " Oj då det var en rejäl svullnad" " Det är en rejäl inflammation" ... JO men idag är det bra mycket mindre svullet än vad det har vart..
Hopppas medicinen hjälper snart så man slipper detta..
men det har börjat vara iallafall.. mysigt va ;P

Lite skraj är jag dock för att dra ut den då det tydligen ska göra jävligt ont, och sen så måste de skära i mitt tandkött först som ligger över.. Huua..

Är det någon som tagit bort en visdomstand ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0