en liten sak..


Redan är det onsdag igen, det går så fort.. Idag har vi vart ute i skogen i 3 timmar med Sara och barnen
jag tycker det är underbart att vara i skogen, tycker synd om de barn som aldrig sett en skog.. Jo det finns ju sådana också..
Om det blir lika härligt väder imorgon så ska vi ta med oss lite picknick imorgon också och låta barnen leka i skogen, sålänge det inte blir störtregn så ger vi oss ut :)!

Det kändes så bra i mitt mammahjärta imorse när Lucas VILLE gå till dagis, det har ju vart lite si och så med det för hans del.. Så det kändes verkligen superskönt när han ville dit. Peppar peppar så har han inte gråtit de senaste gångerna när jag lämnat honom heller :) Lämningen brukar ju dock ta 20 minuter, men det är ju jag själv som gjort det så. Jag följer med honom runt på gården ( de är oftast ute ) och tittar vad alla andra barnen gör innan han ska vinka och det har funkat. Jag kanske inte ska säga för mycket, imorgon kan det ju bli en jobbigt lämning men jag hoppas de håller i sig med de bra.

Imorgon är det dags för besök på MVC också, och jag måste försöka komma ihåg att pissa i muggen jag gick med mig sist imorgon bitti.. Hon ville ha ett pissprov.. Men med mitt minne så glömmer jag väl bort det..
Minnet är lite sådär under graviditeten.. Eller har jag blivit gammal ??

Jag skulle fixa en massa idag när Lucas var på dagis, titta glykol titta om vinterdäcken passar ringa lite samtal osv. Men efter jag ätit frukost så vart jag sååå trött, så jag gick och la mig och sov i 2 timmar..
Så jag kommer nog få vara uppe rätt så länge inatt skulle jag tro, vet just inget sätt att göra mig trött heller..
så blir väl att sitta och uggla framför datorn..
Men jag kan lova att så skönt som jag sov på dagen har jag inte gjort på lääänge..
På nätterna så vaknar jag antingen av att jag är kissnödig, annars är det bebis som sparkar så jag vaknar och är det inte det så vaknar Lucas och har ont i knät eller är kissnödig.
på tal om att vara kissnödig så har lilleman vart torr nu i nästan två veckor på morgonen, han är så duktig.
Vi har inte ens försökt avvänja honom från nattblöjan, det har kommit av sig själv. Han vill sova i kalsonger som sin far, han är ju stor nu som han själv säger. Vi får hoppas att det håller i sig att han vaknar och går upp och kissar på natten om han blir nödig. Man ska inte ropa hej förren man gått över bäcken..

Är inne i 36e graviditetsveckan nu också ( 35+1 idag ) Lucas kom i 39+0 så tycker att bebis kan komma snart,
Lucas har chansat på den 9 oktober.. Vi får se om han har rätt.. Hoppas nästan det.
Allt är ju fixat nu inför bebis ankomst..
Det enda mer som jag vill hinna med är rättviks marknad på fredag ;P Är sista chansen för Lucas ju att åka karuseller det har jag lovat honom länge att vi ska dit så det löftet vill jag inte bryta men är nog ingen större risk att jag bryter det heller.. för än har ju förlossningen inte satt igång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0