Att spy galla..


Söndag 26 september, denna dag har vart så lång har det känts som..
Lucas vaknade tidigt och började tjata att han skulle ha frukost och sen gå till barngympan,
bara det att barngympan börjar kl 10 och när han fick frukost så var kl 8..
Men till gympan kom vi ;P 32 barn var det idag, mååånga barn.. Lucas älskar gympan han ser verkligen fram emot den varje vecka. Så tänkte försöka se om han är stor nog att börja med någon aktivitet, vi har pratat lite om brottning här hemma, vi får se vilken ålder det är ifrån, någon som vet?!
Strunt i att jag frågade, googlade nyss på falu brottarklubb och det är tydligen från 6 år..
Hmm, va ska han börja med då ? Han är ju verkligen för liten för boxning som han så gärna vill börja på.. Någon som har förslag ? Det mesta är ju från just 5 eller 6 år..

Idag har vi spelat bingo lotto och ätit popcorn.. Ingenting vann vi men det visste jag ju nästan redan innan, men det är så störande att jag jämt bara är 1 nummer ifrån en högvinst när de slutar att dra nummer, det är nog inte meningen att jag ska vinna på bingolotto..
Någonstans ska jag dock vinna pengar, ja jag ska ju bli miljonär.. Ja det ska  jag ;P

Jag har även en dröm som jag ska se till att bli verklighet.. någongång..

Färga håret skulle jag också gjort, sist jag färgade var i Februari då färgade jag håret svart,
och det är knappast svart längre. Har jätte mycket utväxt men som faktiskt inte alls syns så mycket den liksom flyter ihop med dom övriga färgerna ;P
Längst ner i botten är det råttfärgat, sen är det rätt ljust, sen lite rött sen brunt.. Schnyggt ;P
Vissa dagar är jag rätt nöjd, andra dagar är jag nära på att köpa mig en färg..
tänkte ju låta min riktiga färg växa ut och sen bara lägga i toningar då mitt hår verkligen är sönderfärgat, men jag vet faktiskt inte om jag kommer kunna hålla mig så länge..
sen kan jag inte bestämma mig om jag ska vara ljus eller mörk heller.. vad tycker dù ???



LJUS ?



ELLER MÖRK ??

Har funderat på att kanske göra det brunt med lite ljusare breda slingor i också..
Men som sagt jag kan inte bestämma mig, och så länge som jag inte vet hur jag vill ha håret kommer jag inte göra nått åt det heller.. så kom gärna med din åsikt...

_________________________________________________________________

Det finns många saker som jag kan störa mig på, men en sak som jag verkligen blir irriterad på det är när jag ser föräldrar som vänt sina små barn så de åker framlänges..
deras kommentar är oftast "Han/hon hade det ju så trång för benen" Jisses säger jag bara, vet ni som vänder era barn vad en 3 årings huvud väger ? Och när de är mindre väger huvudet ännu mer i jämförelse med kroppen.. Hellre vill man väl att barnen ska bryta benen än nacken om man skulle ha den oturen att krocka ?? Jag skulle aldrig någonsin förlåta mig själv om mitt barn bröt nacken när vi krockade om barnet satt framlänges, för nog lär väl alla veta att små barn ska sitta bakåt ??
Rekomendationen är ju att de ska sitta så tills de är 4 år, helst ännu längre.. Det gör ont i mig när jag ser små barn sitta framåt, det är ju inte deras fel utan deras föräldrar som valt att de ska göra så.. titta på denna film   www.youtube.com/watch?v=fKIeExpDLDA&NR=1
och jag hoppas att ni vänder era barn bakåt..
sen kanske det finns dom föräldrar som inte vet om att små barn ska sitta bakåt ?
Ja jag vet inte..
http://www.ntf.se/konsument/barnibil/default31003.asp

________________________________________________________________________




Kommentarer
Postat av: kattis

Flera barnstolar har rekomendationen att barn kan vändas framåt när dom väger 15 kilo. Det är vad vi går efter och Loke kommer få sitta framåtvänd när han väger såpass, hur gammal han än är då. Han väger redan nästan 10 kg men FÖRHOPPNINGSVIS stannar han upp ett tag nu! haha.. Lilla "tjockis" ungen ;)

2010-09-27 @ 20:11:51
URL: http://kattislindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0