vecka 38...


Torsdag och veckan är snart slut och ännu en helg väntar.
Ingenting alls inplanerat i helgen, jag som inte tycker om att bara sitta hemma ;P
Så vi får se vad vi kan ta och hitta på, hade velat ta med Lucas på någon barnteater ska nog ta och kolla upp om det är nå sånt ihelgen :)!
Det tråkiga är ju att man inte fått nå pengar ännu...

Idag var vi till MVC, Lucas följde också med för inatt så låg han vaken och grät med ont i högra örat,
samma öra som han haft två öroninflammationer i på några månader stackarn.
Men efter alvedon och nässpray vart det bättre och lilleman kunde somna om.
De vill ju gärna inte ge antibiotika heller nu för tiden, på ett sätt kan ju det vara bra, förr fick man det ju hela tiden.
Jag önskar att lilleman kunde vara frisk, innan han började på dagis var han knappt förkyld..
Men det blir väl så med alla bakterier som blandas, och de är ju så nära varandra på dagis också..
Är bara att hålla tummarna att han inte fåt mask, löss eller magsjuka.. BLÄ!

På MVC gick det bra, mitt blodtryck är lågt som vanligt idag låg det på 100/50 SF måttet hade växt på sig riktigt ordentligt, flera cm på 2 veckor..
BM vart lite osäker på om bebis låg med rumpan eller huvudet neråt, en till BM kände och hon var inte heller helt hundra. Så vart skickad till spec mödravården för ultraljud och som TUR var så låg bebis med huvudet neråt.
Har hört att det ska göra skit ont att göra ett vändningsförsök så är glad att jag slipper det.
Huvudet är fortfarande inte fixerat, men tydligen så fixerar det sig ibland inte förren värkarna sätter igång,
och eftersom jag redan fött ett barn så är det vanligt att barnet inte fixerar sig förren förslossningen startat.
Trodde ju att det var fritt fram nu för mig att föda ;P men syster jobbar på söndag och ska stänga så jag får väl knipa igen om det startar ihelgen. Jag hoppas att det sätter igång en veckodag, allt är så mycket enklare att ordna då, tror jag ialla fall..
jag tycker att det känns som om bebis kommer att komma den 20e någonting, vi får la se.
Över tiden tänker jag INTE gå...

Efter ultraljudet så tog vi en sväng till sågmyra, skulle köpa underställ till Lucas så vi har det klart.
Nu fattas det bara nya handskar till honom, sen är han redo för vintern :)
Efter sågmyra åkte vi förbi bojsen och hälsade på mormor och kjell och fikade lite..
Sen vart det hem, till bibblan, hem gjorde mat och åt..
sen åkte vi och lämnade ett av mina vinterdäck till en firma som ska titta va det är för fel, luften pyser ut
så antingen slangen eller ventilen, ska hämta hem däcket igen på söndag.. Hoppas det inte blir allt för dyrt..

Jag måste byta mina bromsklossar på bilen också, men det kommer bli dyrt.. men jag har ju inget val..
så lär ta tag i att köpa såna när lönen kommer och sen hitta billigaste som kan göra det..
stötdämparna kommer jag få lov att byta till vintern också antar jag, annars slår det väl hål..
Ja inge kul alls..

efter vi lämnat av däcket så åkte vi förbi farmor och farfar och fick lite fika där också ;P
så inge mer fika på några dagar nu.. hehe..

Jag och Lucas pysslade lite innan det var dags för honom att sova.. Stackarn har vaknat flera gånger av hostan..

Imorgon ska vi väl sätta klockan rätt tidigt och göra oss klara och gå till Öppna förskolan för lite mys..
vi lägger mest pussel eller målar där, men Lucas tycker verkligen om att gå dit så då gör vi det :)

Jag borde väl inte vara uppe så länge, men är ju inge trött.. Är som tröttast mitt på dagen bara..
Och antar att jag kommer få vakna en hel del inatt, utav att gå upp och kissa och av att Lucas hostar..

Kommentarer
Postat av: kattis

Meca ska ha hyfsade priser, kolla med dom! Ligger ju grannar med oss =)

2010-10-15 @ 09:03:04
URL: http://kattislindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0