skrivkramp

Tisdag kväll, veckorna springer iväg.. Jag blir helt snurrig i kolan av att jobba nätter det är ju knappt
så jag vet vilken dag det är.. härom morgonen när jag vaknade så trodde jag att det var em och jag hade
sovit efter jag kom hem från jobbet, men så var inte fallet, klockan var 07 och jag hade ju inte jobbat..
jag kan inte förstå mig på dem som jobbar natt hela deras arbetsliv..jag skulle inte palla det.
De senaste nätterna jag jobbat o ska åka hem så har det strålat i bröstet, känns konstigt men jag antar att
det är att kroppen tar stryk, man ska ju sova 7 timmar i sträck och det är inte många sovstunder jag gör det.
imorgon kväll så kommer jag nog sova en hel del, lägger mig nog när jag lägger lucas vid 19.30 och somnar
då o sover till 07, det brukar vara så..
Sen jag började jobba natt så har inte jag o christer mycket tid tillsammans inte :s jag är så trött på kvällarna
när jag är hemma så jag orkar inte vara uppe o se en film..
men jag ska inte klaga har ju bara jobb till slutet av denna månad så får vi se sen, jag håller tummarna att
jag får förlängt..

Idag har dagen vart fullspäckad vill jag lova, jag vaknade vid 14 tiden och strax därefter kom syster Jessica.
När jag tagit mig upp så åkte vi till farmor o farfar men de var inte hemma, så vi  var ute en sväng o gick
och handlade lite.. sen vid 16 hämtade vi jesper på dagis då jag tagit åt mig att vara barnvakt för linda skulle
jobba.. lagade mat kyckling ris o örtsås me kokta morötter det satt riktigt fint ;P
sen efter dammsugning o diskning efter maten så åkte vi till farmor o farfar och fikade..
var hemma till 19 tiden, var bara att plocka i ordning väskan och bege sig till stan, skjutsade hem jessica
sen jobbet..
inte haft så mycket tid med lilleman idag :/ men sista natten nu sen är jag ledig till lördag ialla fall det känns
riktigt sköööönt.. så nu blir det TRE nätter hemma underbart!
De nätter jag sover hemma blir Lucas nästan chockad på morgonen över att jag ligger i sängen haha..

På torsdag eller fredag morgon ska vi in och ta ett nytt blodprov på lilleman..
måste även in till stan och byta lite saker, var in i måndags o köpte nya vantar till Lucas,
han använde dem idag o dragkedjan har gått sönder, jag har ju slängt kvittot men hoppas jag kan
få byta endå, de kostade ju endå 130 kr tycker jag är rätt mycket..
sen köte vi en ny hemmtelefon också, men den funkar inte :S den man ringer till hör inte när man
pratar.. ja det verkar inte vart en bra dag att shoppa på..
men kvittot på telen har jag kvar ialla fall..

Kommer nog få vara på datorn hela natten, om min brukare sover vill säga
för de tv kanaler som finns är 1 2 4 och 6an.. finns ju ingenting att se, har ju en film med
mig men den vill jag inte se förren framåt 5 snåret..


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej Sofia!!

Du har en Award att hämta inne på min blogg!! Om du har vägarna förbi... ;)



Hoppas allt är bra med er alla!! Här är det just nu toppskick!!



Ha en härlig måndag!!



Kramen

2010-03-08 @ 09:33:14
URL: http://lallisbrallis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0