Sweet child of mine <3


idag har vi vart ut till Bjurs på dop för lilla Loke :) första gången jag är på ett dop som inte är
i kyrkan, men det var superfint o de har ju så fin gård också, jätte mysigt !

Lucas som är i sitt esse just nu, han har frågor om allt, lyssnar inte ett skit när man säger åt honom
och tror att han kan göra allt själv.. tex gå över en väg osv sånt som man inte får som barn,
ialla fall inte mitt barn..
så jag ska inte ljuga, dessa dagar när vi vart på stan på marknaden i två dagar och på dop idag
så känner jag mig helt slut, vet inte hur många ggr jag har uttalat min sons namn..
men som sagt det är lönlöst att ens säga åt honom, han lyssnar endå inte.
säger jag att han inte får, så frågar han varför och gör det endå..
men det har nog vart jobbiga dagar för min älskade son också, det har vart varmt, mycket folk
osv.. Det är inte lätt!

Vi måste börja ha dörren låst tror jag, för sitter man på toa så tar han chansen och springer ut
och leker, då blir man ju jävligt orolig vill jag lova.. han håller sig alltid på gården ja än så länge
ialla fall, men jag vill gärna att han ska säga till.. men samma sak där, varför då..

Sen på ett sätt så är det väldigt facinerande och se hur mycket han har vuxit, hur stor han
verkligen har blivit min lilla kille som ju faktiskt är rätt stor..
Han är så allmänbildad, idag berättade han för mig att om det börjar brinna så ska man skynda sig
ut och ringa brandkåren, men man kan ringa brandkåren om en katt sitter fast i ett högt träd också..
sen funderade han på om solen kunde göra så det börjar brinna, eftersom den är så varm..
Min lilla skruttunge <3
Jag kan inte förklara hur mycket jag älskar den killen alltså han är så fin, väldigt snäll och så
charmig och smart. Han har allt helt enkelt :))

Alla tycker att han är så lugn och beskedlig, och ja det är han faktiskt men även han har sina dagar
som dom som har varit ;P men det får man ta det är de som är charmen med barn :)!

Lucas har sått lite morötter och ärtor och även planterat jordgubbar och smultron, han är och
ser om dom varje dag känner så inte jorden är torr och tittar om de växt nått, det är så härligt att se, han älskar att påta i trädgården, plantera om blommor och sånt där som jag också gillar..

Imorgon blir det in till stan och sista marknadsdagen också, jag har lovat Lucas att han ska få
åka karusell då, det är ju halva priset då, det kostar ju fasiken 30 kr per åk annars tycker det
är jävligt mycket för barnkaruseller.. sen skulle de va nå barn som hette aya baya band som spelar också, tror att det är som typ electric banana band eller nått..
så imorgon kommer det spenderas pengar, för lilleman vill garanterat köpa lotter också ;P

Hoppas att skattepengarna kommer snart också, stod på skatteverkets hemsida att de kommer någon gång mellan 8-11 juni har jag för mig så det är ju nästa vecka :)
Vi behöver verkligen en sängram, har hittat en som jag vill ha så hoppas att mammas karl
kan ta med den hem från sthlm, för jag har ingen lust att åka dit själv haha..

Ne nu vart det ett långt inlägg så sätter punkt här..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0