it´s gonna be that day..


Lucas har öroninflammation, och det krävs tydligen att man är in till sjukan flera ggr om de ska få nå
pencillin.. Han hade i samma öra för 1 ½ månad sedan och antagligen så har det inte försvunnit helt..
Men äntligen i lördags när jag ringde sjukvårdsrådgivningen och pratade lite, Lucas hade då haft 40 graders feber
i nästan tre dagar, så vi fick tid.. och när vi kom till sjukhuset fick vi komma in direkt, hon titta bara i örat och
sa att han måste ha pencillin.. lillskrutten! Flytande kåvepennin och det smakar helvete, men han är så duktig och
dricker det 3 ggr per dag.. och nu tror jag inte att han har ont i örat alls, han är sitt vanliga jag om än lite mer
gnällig än vanligt.. så nu när kuren är slut på torsdag så hoppas jag verkligen att öroninflammationen är borta..

fattar inte va det går för bakterier nu, jag , christer lucas jessica farmor har hosta..
Rasmus har sovit här sen i fredags och nu ligger han brevid mig i soffan och har precis fått en panodil för han
har ont i huvudet och halsen.. så började mitt också innan hostan kom, och jag har fan haft skiten i 3 veckor nu..
men det är bara att gilla läget.. för min del gör det inte så mycket, men jobbigt när lilleman hostar så han vaknar..

vart och skrivit på papperna om sommarjobbet idag :) sköönt!! fick även mitt schema.
Jag hoppas då att jag klarar av att jobba till sista augusti, men får jag inte mer ont så klarar  jag nog det..
det är ju "bara" sex dygn på en månad..
Juli jobbar jag ju också, men det är på dagverksamheten och där är ju inga lyft så är inte riktigt samma sak..

Var till barnmorskan i förra veckan också och lyssnade på hjärtljuden :))
nu är det endast 19 veckor kvar, jag kommer längta ihjäl mig jue..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0