åka karusell


Lucas är så snorig, men ska endå andas genom näsan när han sover och det resulterar ju i att han knappt kan
andas, så igår vaknade han typ varje kvart i 3 timmar.. kul kul! Sen var det bara för mig att ta en pandodil hade
så jädrans ont i huvdet.. Sen vaknade jag av att någon killade mig i armhålan och var hur pigg som helst,
min lilla son som stod och log och ville ha frukost, men bara en sak va mindre kul, klockan var inte ens 06..
men han vägrade somna om, han brukar ju sova till 7.45 ca.. så var bara upp och göra frukost, sen fick jag ett sms att jag skulle jobba, började kl 09 så på ett sätt var det ju endå bra att han vaknade tidigt ;P
hos denna brukare som jag var idag kommer jag nog inte sätta min fot någe mer, usch det var gräsligt hemma
hos denne person och är inge kul att jobba om man känner att man absolut inte trivs..

På torsdag ska jag och skriva på för mitt schema under sommaren :) kommer jobba dygn, kommer kännas konstigt att vara borta från min skrutt så länge.. men är nog mest jobbigt de första gångerna, så var det när jag jobbade natt..
enda passet som blir jobbigt är väl när jag jobbar 8-21 onsdagen och sen 8-8 dagen efter så då ser jag honom
inte på två dagar :S men jag får stå ut och tänka på att jag är ledig i 5 dagar sedan efter det också,
inget negativt som inte har nå positivt med sig säger man ju.

Jag hoppas att jag klarar av att jobba hela sommaren som jag har tänkt, är lite rädd om jag berättar för läkaren hur ont jag har så sjukskriver de mig, men det kan ju bli bättre.. det är så jag tänker men har det inte blivit det om en månad eller tre ;P så får jag väl lov att berätta..

Tiden går så fort, för 4 år sedan var jag nästintill höggravid och tog studenten :)
I år är det lillasysters tur, herregud va de blir gamla dom också.. jag vill tro att min minsta lillebror är 11 år,
men han har ju snart åldern inne för att köra moppe.. Jisses säger jag bara..

Och Lucas blir bara större och större han också..
På falukalaset igår så var det barnens dag en massa roligt för barn, vädret var inte det bästa men jag hade
lovat Lucas i flera dagar att han skulle få åka karusell då, för då var det halva priset och i vanliga fall kostar det
35 kr per åk, skit dyrt tycker då jag men igår va de bara 17 kr då..
Lucas åkte bla i ett bi som flög upp i luften, och bältet som man spänner barnen i var ju inte det säkraste
i lucas var det trasigt så de hade knytit.. Usch jag va så nervös när han åkte där, men han satt stilla och
jag kan tro att han va sååå stolt för att  han blivit så stor så han kan själv, för det är så han säger att han
kan då själv. mitt hjärta <3

sen så har han pratat ett tag på att han ville pröva rida på barnensdag, men när det väl skulle till så va han så
orolig att hästen skulle kasta av honom, så vi satt och tittade så han såg att de andra barnen satt kvar på hästen och då efter 10 min så ville han också. Han satt blixstilla och tyckte det var kul :))

sen gjorde han en jättefin lila kungakrona men en massa glitter på :)!
Så han hade en underbar dag igår, jag också :D ! Jag älskar dagar som spenderas med familjen.
Jessica, Stefan och Julius var också¨med och förgyllde dagen!

Imorgon blir det jobb, men börjar först kl 15.. så blir väl till att städa o byta lite sängkläder imorgon fm när
skrutten är på dagis, sen bara hämta honom och sen dra..
ska åka förbi mammas jobb innan också och hämta pengar, jag ska nämligen göra pasta sallad till systers student, som för övrigt ska vara här.. mamma fick då göra pajerna, jag fick det enklaste..
ska låna partytält av martinas mamma som måste sättas upp senast ondag så vi kan köra hit lite mer bord och stolar och göra allt klart inför fredagen, jag hoppas verkligen att det blir fint väder då, för alla kommer inte få
plats i tältet..

nu ska jag ta o plocka ihop lite leksaker sen vette sjutton finns ju ingenting på tvn idag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0