Min älskade prins Lucas <3


Nu är helgen slut och ännu en arbetsvecka ligger framför mig som ett stort moln, usch jag har inte alls lust att jobba, jag tror varenda jävel har semester nu..
Men det är denna vecka och nästa sen så kör jag 6 dygn och 3 dagar till, sen så hoppas jag att jag får gå hem på havandeskapspenning :) eg så finns det många som tycker att jag inte borde jobba de där dygnen då det är tunga lyft, men jag hoppas att jag får dubbel assistans då, det lät som om chefen skulle fixa det, så då blire bra då är jag bara själv under natten och då ska han ju inte upp!

Idag har vart en skön dag tycker jag, sådär härligt väder. På fm så blåste det ju som bara den, så det vart till att byta sängkläder och lite gardiner, dammsuga och torka golv.
Sen drog vi till stan, och köpte nya sängkläder haha.. Jag vill ha fler enfärgade, har gröna så nu köpte vi blåa också annars har vi bara en massa med mönster o dyl och det börjar jag tröttna lite smått på nu..
Finns sååå mycket fint till hemmet som jag skulle vilja köpa, spec nu när snart hösten är här då vill man ha det ombonat och mysigt jue..
skulle vilja ha en ny soffa, men vi kommer vänta tills lilla bebisen blivit större för vem vet om det kommer tex en spya i nya soffan ne inte så kul, så det får vänta.. men kommer nog bli ett nytt vardagsrumsbord, vill ha ett vitt och en röd matta, men det är ju så tråkigt att precis allt här i världen ska kosta pengar ;P
men första prion blir skötbord och allt annat som ska köpas till bebis.. det är inte gratis kan jag lova..

Igår innan lucas somnade in sa han att han ville bada idag, och det första han sa när han slog upp ögonen också.
så efter middagen så gick vi bort till kyrklandet det var riktigt skönt i vattnet, lucas övar för fullt på att simma, nu vågar vi tom släppa honom och han simmar en bit själv, men jag har hjärtat i halsgropen hela tiden vill jag lova,
men självklart har han ju armpuffar.. när kan man sätta barnen på simskola ??
det är nått jag tycker är väldigt viktigt att man kan simma, då det är så lätt hänt att drunkna..
det tråkiga när vi badar är att lilleman blir lila om läpparna efter max 15 minuter så då är det bara att gå upp,
idag var han riktigt frussen när vi kom hem fast han tog en varm dusch så han satt på sig pyjamas vilket han aldrig någonsin har, men han hade så kul i vattnet han är såå stolt att han kan "simma" lite själv han skrattar och ler hela tiden och det gör mig så fruktansvärt glad!!

Lucas har verkligen blivit stora killen nu, han har alltid suttit brevid mig fram i bilen när vi åker, men nu ville han flytta bak sin stol så bebisen kan sitta fram, jag förklarade att det är lång tid kvar, men det spelade ingen roll han skulle verkligen sitta bak, så nu är hans stol monterad bak, det jobbiga då är ju att jag inte kan hålla koll på honom, han har en förmåga att vilja somna i bilen vilket han inte får.. men det får väl bli som det blir, ofast kanske christer är med när vi åker någonstans..
skulle vilja köpa en ny stol till Lucas ockå men den kostar närmare 4tusen kronor och det har vi verkligen inte råd med, så han får ha den han har ett tag till, nu när han sitter bak är det ju ingen fara med att han kommer nära rutan precis..

Ja min kära Sixten min Opel är nu någon annans bil, den kommer rulla här i falun och det gjorde såå ont i mig igår när jag lämnade ifrån mig nycklarna, jag älskar den bilen enda anledningen till att jag sålde den var att barnvagenen inte gick in i bagaeutrymmet :/
tråkigt men sant.. så nu har jag en bil som ska bes snart och skulle ju inte förvåna mig om det är en massa fel på som vi inte såg när jag köpte den, det visar sig.. byta olja ska ialla fall göras snart på den nya bilen..
men nu har en jag toyota ;)

Ne nu är det verkligen dags för sängen klockan ringer väldigt snart.. usch ja.. jag försöker nog förtränga det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0