Ett, ett...


Im going when the sun keep shining..

Sitter på jobbet, och saknar min familj.. Älskar att sova med min älskade killar, det är myspys!

Imorse vaknade Lucas väldigt tidigt, vi steg upp vid 06.30 och började med lite frukost redan kl 08 började
han fråga om det var dags att gå till öppna förskolan. Jag hade berättat på kvällen innan att vi skulle dit..
Och det var säkert 4 månader sedan vi var där sist.
så när klockan började närma sig 09 klädde vi på oss och mötte upp sara och barnen, så vi tog sällskap dit!
Jag tycker också om att vara på öppna förskolan, det är så lungt på nått vis.
Vi la lite pussel, Lucas är så duktig på det, ska nog köpa hem lite  flera såna, han gillar pussel!
Sen va det lite sångstund och fika.
Sen snickrade barnen lite, och jag fick för mig att Lucas o Zeke skulle få bygga en varsin bil, sagt och gjort
så gjorde dom det. Lucas vart jätte stolt över sin blåa Opel :P
Sen målade han en röd smörkniv som jag ska få i present, men christer fick det först och sen får jag den
gullungen ! <3

Det är lite jobbigt att åka ifrån honom, han har kommit in i någon seprationsångest fas tror jag, ledsen när
jag ska gå, gråter och säger att han kommer sakna mig..
men det går ju över, och vi har det ju så mysigt när jag väl är hemma så!!
Måste komma på nått riktigt roligt ställe att åka till i sommar med Lucas, vi har ju de senaste 2 åren vart
i gävle så någon annanstans kanske man ska åka denna sommar?
Fast både jag o Christer gillar Gävle så jag vet inte, Furuvik finns ju där och sen har jag lovat Lucas att vi
ska gå på tåg museumet som finns där, fast det hade jag dock tänkt och gjort nu någon gång när jag är
ledig.. Vi får se vad framtiden har att erbjuda..
Väntar spänt på skattebeskedet jag, jag HOPPAS att jag får tillbaka på skatten, förra året skulle jag fått
tillbaka 2 kr men de betalar de ju inte ut ;P Haha..
sålänge jag slipper betala tillbaka så, men vore ju gött o få en stor summa  så man kan göra nå kul!
Jag vill att Lucas ska få uppleva lika mycket som jag och mina syskon har fått göra när vi var små..
Varje sommar så åkte vi på semester någonstans, vi har vart på varenda zoo/park i sverige..
sen legoland och mumindalen high chaparall, astrid lindgrens osv..
Astrid lindgrens värld vill jag åka till, då min morfar bodde i närheten där, så skulle jag vilja åka ner
och hälsa på hans tjej innan hon också dör, och se hur min kära morfar bodde under de sista åren..
men känns som om Lucas är lite för liten för astrid lindgrens värld, 5 år känns rätt lagomt och det
är ju ett år kvar ialla fall..

Barn är livet, jag kan inte förstå hur en förälder kan vända sitt barn ryggen, hur kan man tappa kärleken
till nått så underbart som sitt egna barn ? Jag kan inte förstå, jag skulle gå under om Lucas vände mig
ryggen, jag hoppas att det aldrig kommer ske.
Jag ska försöka så gott jag kan att alltid finnas här för honom , att alltid ge honom hjälp och stöd om
han behöver det, alltid ge skjuts och husrum.. Alltid visa honom hur glad jag är över att jag är hans mamma
och han är min fina pojk. Han ska alltid känna att han kan komma till mig, vad det än gäller..
Jag ska verkligen göra mitt bästa, ingen människa är perfekt..Men jag vet att jag är en bra mamma!

Jag är så glad att jag har en mamma , en pappa, sex syskon , farmor , farfar, mormor, kjell (mormors karl)
christer o Lucas min  Familj <3 <3 <3 Alla så underbara så sitt sätt.
Jag bävar för den dagen någon av dessa underbara människor ska gå bort..
jag vet att det inte är alltför lång tid kvar för ialla fall 4 stycken av dessa.. men så är livets gång, alla ska
vi dö, det är bara  att hoppas på att man får leva länge!!

_________

Jag får ont i magen när man får höra hur mycket skit vissa pratar som inte ens känner mig..
vad mycke vissa tror sig veta, usch jag hatar sånt..
_________


Längtar till den 27e som en tok nu, men har ännu inte hittat någon klänning. får väl lov att ta någon
gammal trasa haha.. verkar som vi blir ett gäng ialla fall :D !
Om jag glömt fråga någon, så hojta till :))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0