Mysen..


Ledig idag och det är såå skönt.. Har bara 25 timmar kvar att jobba nu innan jag går hem på havandeskapspenning, om jag inte tar åt mig nå extra innan den 2 september, för mitt sista pass är den 26-27.. Pengar behöver man alltid, om jag orkar jobba mer alltså ;P

Lucas vaknade tidigt, kanske var lite nervös för han skulle till dagis idag, han hann ju inte vara där mer än 3 dagar för 2 veckor sedan innan han blev sjuk..
Men det kändes verkligen jobbigt att lämna honom där idag, han var så ledsen, men han grät inte men läppen skakade, han sa att han skulle få vara ensam hela dagen för Zeke var inte där..
Lillskrutten min, men hämtade honom en timme tidigare och han hade vart själv hela dagen också..
Så hoppas att Zeke kommer imorgon..!

När jag hämtat lilleman skulle vi slå på en film, jag somnade oops är såå trött nu för tiden, sover jag inte en sväng på dagen så kan jag knappt hålla ögonen öppna.. Vaknade av att Lucas skrek "Mamma mamma, du har en geting över dig" Han var orolig att jag skulle bli biten, men var bra att han väckte mig då jag sovit från o till i en timme, sen åt vi lite äpple till mellis..
sen hittade jag en sida på nätet med en massa roliga spel för barn, alla disney figurer med olika spel :) så där hamnade vi ett tag ;P
Sen vart det god mat, stekt potatis och korv det är smaskens det!

Jag och Lucas har målat lite idag, vi håller på och gör tavellister som ska vara vita.. så slipade och målade idag få se om det behövs målas igen imorgon, skulle kunna tro det.
Men vill ha det lite slitet så det ser lite gammalt ut, tycker det är så fint.

På kvällningen efter målandet så badade jag och fisen i nästan 40 minuter, vi lekte med bilar i vattnet och hade det så roligt, lilleman skratta så han nästan vek sig dubbel flera ggr,
det var jätte längesedan jag badade med honom då jag har så ont av foglossningen så har svårt att sätta och ställa mig, så slå sig ner i ett badkar har vart omöjligt, men idag har det var lite bättre så då får man passa på. Kvalitetstid!
Det är så underbart att göra saker bara jag och Lucas, han öppnar sig och delar med sig av sina tankar och funderingar, det är underbart!

Jag har en väldigt kärleksfull son, som säger flera ggr varje dag att han älskar mig och vill mer än gärna kramas, jag hoppas att han kommer vara lika kärleksfull när han blir äldre och våga visa mig att han älskar mig.
Idag fick han mig att smälta lite, han sa " Mamma jag tycker om dig som fasiken så jag vill pussa dig hela tiden"  Är det inte underbara ord så säg.
Och kärleken till min son är så jävla stor, jag kan inte ens sätta ord på hur stor, han är verkligen allt
På lördag blir han hela 4 år också, jisses vad tiden går fort. Och jag som trodde att jag skulle förlora honom när han inte ens var ett år..
Appropå det, så tittade jag på Hem till gården idag och då slog mitt hjärta extra fort när en tjej där som har en bebis kommer nerspringande med pojken i famnen och skriker att han inte andas,
tyvär så dog den lille pojken..
såfort jag hör eller ser sånt så tänker jag ännu mer på vad vi har gått igenom, vad Lucas har gått igenom min älskade lilla kämpe! Må han aldrig lämna oss..!

Jag är nervös och kommer säkert ha svårt att somna, imorgon bitti ska jag åka till borlänge och spå mig, det kostar ganska mycket men jag känner att jag behöver det. Och hon som jag ska till ska vara klockren så jag hoppas verkligen det. Ska bli kul och se vad hon har att säga...



"Just idag är jag stark, just idag mår jag bra"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0