tankspridd..


Ta vara på livet, imorgon kanske du inte ens vaknar.
Ja det är väl kanske lite hemskt att tänka så, men man borde kanske
börja ta vara på varje dag. Inte vara sur och tvär en hel dag, tänk om
man inte finns dagen efter, eller om personen du var sur mot inte finns
ännu värre tanke, att den dog och ni var osams..
Nej red upp alla kontigheter, säg som du tycker och prata om det!
Var dag är en gåva som man måste ta hand om och njuta av.

En person väldigt nära mig har just fått diagnoserna ADHD och depression och
det gör så ont i mig att denna person ska äta en massa tabletter (som säkert inte
ens funkar) hela livet ut.. När denna person fick diagnosen så vart personen ännu
mer deprimerad.. Jag måste försöka förklara att bara för man fått en diagnos så
betyder inte det är man är sämre eller att man inte är samma person som man var innan.
Denna människa har gått igenom så mycket, och det skär verkligen i mitt hjärta att
jag inte kan hjälpa denna person. Jag kan prata och jag kan berätta hur jag känner,
men valet är alltid ens eget.. Jag hoppas verkligen att denna person kommer till insikt
hur bra den är. En person som jag älskar så jävla högt och se en person så nära må
skit trycker ner en annan också, även om jag förökt sluta ta på mig andras problem så
funkar det inte riktigt ibland.. Jag älskar dig <3

Vi var till dagis och pratade lite idag, jag säger ingenting.. Känner mig fortfarande lost..
Men imorgon är det skogsdag och dom dagarna tror jag att han gillar :)
Jag och Lucas gick iallafall till hska hans knytte skog idag och han visa mig en massa platser
och berättade vad de brukar göra.
Men där är det ju lek på ett annat sätt, där leker ju verkligen alla tillsammans och
det är en mindre grupp.
Men de säger att de är med honom hela tiden de timmar han går just nu, för att verkligen
få in honom i leken.. Ja vi får se, jag får fundera vidare.
Imorgon ska jag ju jobba så christer ska hämta, hoppas han haft en bra dag då
lillskrutten. Jag börjar inte förens kl 10 så jag lämnar honom..

Jobbat idag 10-16 tiden gick väldigt fort idag.. har blivit inbokad 2 pass o det är på
en helg = mer pengar :D !
Och en sak till, jag har ju fjuttiga 99kr i timmen, ringde till vikariförmedlingen som har
hand om det där och frågade rent allmänt hur mycket lön man skulle ha, och hon sa
att om barnskötarutb räknas som likvärdig vilket jag är 99procent säker på att den gör
så ska jag ha 114 kr DET är stooor skilland..
ska ringa dit imorgon igen..
jobbar 10-14 sen ska jag få deligation kl 15 så ska försöka ner på stan och lämna mina
betyg och fixa lite annat..
kommer nog mest ha tankarna på lucas.. han är så känslig lillpojken <3

Drömmen vore ju att få ett jobb så jag jobbar några dygn i månaden då skulle jag ju

ha så mycket tid med min älskade son, för det står inte på förren han är 20 år.. tiden går

fort, alldeles för fort ibland.. hade viljat ha honom hemma till 4 års åldern kanske längre,

jag menar vi i min årsgrupp och äldre gick ju inte på dagis och vi har klarat oss utmärkt,

och ju äldre man blir desto lättare blir det ju att ta för sig och komma in i grupper..

ja men då ska jag hitta ett jobb så det funkar med ekonomin, man kan ju alltid drömma.

Är ju glad att han fått vara hemma såhär länge iallafall, men visst låter konstigt att säga så,

men Lucas är en väldigt känslig kille, en liten tänkare.. hade velat gett honom så mycket mer

tid.. vi får se hur det löser sig, allt löser sig i slutändan..

ena dagen vill jag att han ska gå hem från dagis, andra så tänker jag att det vore bättre

med flera timmar för honom, och det är ju trots allt jag som ska komma fram till ett beslut,

känns dock så onödigt att ha honom där sålänge när christer bara går hemma känns bättre

att de får bättre kontakt, för förut så var det christer som jämt jobbade.

Ja nu skriver jag bara va jag tänker..

 

Har nyss tittat på filmen Dumpa Honom, den var bra men inte är den väl ny ??
Tycker mig ha sett den förut, annars finns det en precis likadan film..

Nu ska jag väl ta o göra mig klar, sen natti natti..

 

Såg nått konstigt idag, en röd lampa som blinkar i bilen vid backspegeln
precis som ett larm.. men jag har inget larm i min bil.
Mysko!
Blinkar när det är låst ialla fall, har ju haft bilen ett tag nu och den har
aldrig blinkat förut.. det känns inte bra iallafall, var ju så de började med
mazdan och sen vart det nå elfel och bilen ville inte funka..
måste be någon händig titta på det, kanske ska be christer ringa ut en arbetskamrat
imorgon som är gammal bilmek..
håll tummarna att det inte är nå skit ialla fall, but just my luck..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0