Fredagen är här


Fredag, fredag fredag...


Var ledig idag, så efter frukosten gick vi ut i det underbara vädret :P
Tog en promenad bort till öpnna förskolan och lekte en massa och ritade , sjöng
fikade.. Lovely!
När vi promenerade hem så var det faktiskt rätt mysigt, om man bortser från regnet då..
En massa löv av underbart vackra färger som fallit till marken i stoora högar.
Minns ni när man va liten och hoppade runt i sådana ??

Efter lunchen så somnade vi som stockar och sov alldeles för länge bra mycket längre än
lilleman får sova.. Vet inte va det är med vårat sovrum för såfort jag ligger i sängen så blir
jag trött och slocknar..
Ja det resulterade ju i att han va vaken lite längre än det var tänkt men det var bara mys..
Åt lite chips och tittade Idol, vilka/vilken tycker du är bäst ??
Jag gillar Eddie och Erik ialla fall :)

Igår när jag var på Willys fick jag ett välfgt trevligt samtal lär jag säga..
Var ju på intervju förra veckan för jobb i Sundborn som timvikarie and guess what ?
JAG FICK DET!!! Jag ska få bli timvikarie i Sundborn också :)))
Är ju bara att hoppas på att man får jobba lite där nu, de flesta som börjar där brukar
faktiskt bli kvar .
Och så skönt att slippa ta bilen till jobbet, slippa lämna Lucas lång tid innan man börjar.
Ja det finns bara fördelar.. :D
Så nu är jag timvikarie på 4 olika ställen, så det bör ju bli lite jobb ialla fall tycker man då..
Blev klar med intron i veckan hos mannen jag vart hos på intro de senaste dagarna..
Och hoppas att få börja med intron i sundborn på tisdag ialla fall..
sen är jag bokad tors fre och lördag..

JISSES vad det blåser ute, det är nästan så rutorna blåser in jue..
Men så är det höst också.. men blir ju sååå kallt när det blåser så..

Jag och Lucas tog en promenad efter middagen runt byn och fast han hade täckbyxor o jacka,
tjock mössa och vantar så frös han stackarn.. men vi sysselsatte oss på promenaden med
att titta på hus som vi skulle vilja bo i, jag har ju mina favoriter här i sundborn men kommer
ju inte ha råd att köpa hus på flera år så nu vill jag ha ca 3tusen kr så jag kan fixa ordning här
hemma med det jag har som projekt i hjärnan just nu ;P
Och jag vill få klart allt innan jul, kanske lite dum tid eftersom det ska köpas julklappar nu också..
men lutar nog åt att vi skiter i att köpa åt syskon osv, tror jag..
Jag har ju 6syskon o christer 2st blir ju lite att köpa.. skulle vara om man hittar nå litet eller om
man får mer pengar ;P
Ja om jag känner mig själv så kommer det köpas julklappar åt de endå, känns dumt att inte ge
julklappar..
Undra var vi ska fira jul i år någonstans då.. :S
Tråkigt att vara hemma helt själva jue..
Och ¨på Juldagen ska jag nog skriva mig tillgänglig på¨jobb bör ju få jobb iallafall kanske inte såå
många som vill jobba då..
Lika på nyår ska jag nog också lägga mig tillgänglig..

Men nu ska jag göra klart här och sen är det sängen, ska upp 06.30 ska jobba till 15 imorgon på
hemtjänsten, det var ju typ en månad sedan.. Nice!

Ett samtal mellan mig o christer idag. Som jag fortfarande skrattar åt.. Måtte jag ha dålig humot..

Christer - om det vore kallare skulle det snöa nu..
Jag - Ja och vore det varmare skulle det regna eldklot
HAHAHAHAHA!
Visst va det liite roligt ialla fall ???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0