Djupt !


Tänk att allt runt om en , allt som har skett formar just dig till den du är idag.
Jag tycker det är dumt att säga att man ångrar någonting, jag anser att man
inte kan ångra någonting som har skett. Däremot så kan man lära sig någonting
av det som skett. Och man lär sig mycket av sig själv, hur just jag är som person,
hur jag tycker, tänker och känner inför olika saker här i livet.
Låt aldrig någonsing någon ändra på hur du känner!
Jag tror även på att allt händer av en anledning, och allt som händer har en mening.
Det är skit svårt att tänka så i vissa lägen.
Livet är förskrivet! Men vi skapar nya kapitel och sidor när vi är här på jorden.

Alla människor som har kommit och gått, vänner, pojkvänner, olyckliga förälskelser
one night stands, alla har de format mig till den jag är idag!
Jag vet hur jag fungerar, hur jag känner för olika saker..
Jag vet vad JAG vill! Det får man aldrig tappa, viljan , kraften och modet att försöka
uppnå det man siktar efter!
Jag själv är ju en person som har svårt att släppa männiksor, saker också för den delen.
När jag har skapat mig en trygghet vill jag ha den kvar, faller tryggheten, faller så även jag.
Jag står och gungar på min fasta plattform.
Men alla behöver vi "byta" ut människorna i våran omgiving.
Varesig man vill eller inte, så kommer inte alla människor man vill ha nära sig alltid finnas
så nära. Jag är ju väldigt rädd för att vara ensam, jag måste ha människor runt om mig
annars får jag panik. Jag måste ha någon att prata med när jag känner det,
jag behöver någon som finns där och lyssnar på mig. Någon som kommer med råd, tröstar mig när 
jag är ledsen, skrattar med mig när jag är glad, är bitter med mig när jag är bitter och kan
ge sin syn på saken. Det är viktigt för mig att alltid försöka se saken ur två perspektiv.
Kan ge ett exempel på hur de flesta människor tänker som jag tycker är helt fel..

Din partner är ute och festar och är otrogen med en annan säg att det är en tjej i detta fall då.
Du får reda på det, och då vill du nita tjejen...
Så tänker de flesta..
Men jag skulle nita min partner, den stackars tjejen kanske inte en VET om att DU FINNS!
Det är knappast hennes fel att din partner var otrogen mot dig..

Jag önskar att fler människor skulle kunna tänka efter innan man handlar,
se saken från två sidor.!
Va världen skulle se annorlunda ut !! SUNT FÖRNUFT Kallas det också..

Jag är en fruktansvärd tänkare, jag tänker och tänker och tänker , på allt och alla.
Mitt tankehjul står aldrig still.. Är en intensiv drömmare, så även på nätterna jobbar
min stackars hjärna för fullt..

dagen idag har jag tänkt mer än vanligt, på det förflutna och framtiden.
Framtiden känns så oviss ibland.
Jag önskar så innerligt att jag skulle kunna få ett jobb.. Ge mig ett jobb bara..
Hur svårt kan det vara tänker säkert många ..
Å jo det är jävligt svårt, jag har sökt såå många jobb.
Men jag får se det positivt, jag har iaf fått komma på några intervjuer.
Men som det känns kommer jag ha ett jobb i höst ialla fall, kommer hålla mina tummar
stenhårt vecka 27 då de ska ringa o meddela om jag kommer få bli personlig assistent
i höst, och jag hoppas nästan ihjäl mig.
Men jag har intalat mig själv om alla saker som jag önskar nu att bara skita i allt,
jag gör det jag kan för att försöka genomföra saker. sen är det upp till andra.
Jag orkar inte lägga en massa energi på att hoppas hoppas o hoppas, när man endå blir besviken..
"Det är lika bra att sluta drömma, de går åt helvete ialla fall, för när man drömmer om paris,
hamnar man på någevis lik förbannat i hudiksvall" Så sant så !
Jag har slutat sikta mot stjärnorna , nu siktar jag mot trädtopparna i stället, för de kan man alltid nå !!

Har haft Jessica här idag också, hon var här hela dagen igår, Linnéa gjorde oss sällskap en stund också.
Lucas var så glad att dom var här, jag också så klart. Jag vill ha mina kära nära.
Vi tittade på Unga mödrar och åt popcorn.. Myspys!
Imorgon är det midsommar också, så snart börjar sommaren ;))
Blir nog att åka till Toftbyn som vanligt på stångresning och äta tårta, antar att alla syskon kommer också.
Sen blir det som tradition grillning hos min kära far.
Han ville att jag skulle göra en blåbärspaj också, om vi inte äter den på lördag istället.
Jag hoppas att vädret håller i sig någorlunda imorgon..

Är trött som en gnu, har feber, hosta, det kliar i ögonen och i halsen.. BLÄ !!





Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det är gättefint här ute =)

Deras stuga ligger i Korsån, man åker genom Karlsbyheden och sen 2 mil rätt ut i skogen.

Ha en trevlig midsommar!

Kram

2009-06-19 @ 09:13:40
URL: http://vackranovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0