Pay it forward!


Ja typ som Pay it forward..

Denna dag har vart lite upp och ner..
Jag och Lucas var på stan med pappas besök ídag, vi åkte kl 10 och kom hem kl 15.. snacka om att jag var sliiten!
När vi var färdiga på stan så skulle vi åka bort till kontorsbutiken, la in vagnen, ställde min väska på backen, 
 satten in Lucas i sin bilstol, öppnade huven och skruvade på batterit som jag måste skruva av så fort jag stannar för den tar tjuvström någonstans.. Gick sen och satt mig och körde iväg..
Å ja, ni ser väl vad jag missade ?!
När vi är framme på kontorsbutiken som ligger brevid jysk, så kommer jag på att jag har fan glömt min
väska på parkeringen :/ ! Sprang ut till bilen och mycket riktigt så var inte väskan med..
Vi for iväg i full fart, jag släppte av pappas besök i farten och hon sprang till parkeringen..
Vi hade parkerat på tiskenparkeringen, så vi var inte borta mer än några minuter..
Men ja tiskenparkeringen säger väl allt.. Väskan var borta!
Det var bara att ringa polisen, fick nummer av dom att spärra mina kort..
Som TUR var hade jag lagt mobilen i fickan istället.. !
Jag ska tala om att jag såg säkert ut att vara både nybastad (knallröd) och nyduschad..
Lucas skrek och bråkade han var jätte trött och det var ju så himla varmt.. sen var jag arg på mig själv
osv osv..! INGEN bra tidpunkt för en massa krångel!
När jag lagt på med polisen så hade jag fått ett sms att någon ringt mig, ringde upp..
Och JA! det var en karl som kallade mig för en jävla slarvmaja ;P ! Hans tjej hade hittar min väska och
tagit med den till hennes jobb på stan.. ! TACK TACK TACK !!
så det var bara att åka runt halva stan och försöka hitta en parkering nära hennes jobb, vilket jag inte
fann någon så jag ställde mig till slut en bit bort på vägen bara..
Sprang och hämtade min kära väska :))! !
Kan inte tacka tjejen nog!
Och NU kommer jag till rubriken.. Denna tjej berättar att hon förra veckan hade åkt från Gävle och
kom på i Hofors att hon glömt sin väska på biltaket, och ja den var ju såklart borta..
Det ringer sen en gubbe till henne som sett väskan och tagit hem den och ringer då henne..
Så hon sa det nu var det hennes tur..!
Undrar när det blir min tur att återgälda en vänlig själ!
Mer såna människor på jorden tack!!

Ja vi var hemma kl 15 sen, och Lucas var jätte trött.. det blev en sen middagsvila.. !
Men det är sånt som händer.. !

Har inte alls haft någon matlust idag, tvärtemot hur gårdagen såg ut..
är väl för att det vart så jävla varmt, för nu minsann börjar jag bli hungrig ;P !
Så den enda som åt middag var Lucas, men han fick bara ner några enstaka morötter
och någon köttbulle.. Sen tog vi en promenad till bibblan, och sen gick vi till kyrklandet.
Lucas tog sitt första dopp för i år :)) Han hade så kul så! Vi var där med Linda och Jesper..
de sprang i vattnet och lekte i sanden.. Var perfekt att vara där på sena eftermiddagen
det var inte såå varmt och inge mycket folk !
Om vädret är bra imorgon, ska jag och Lucas bege oss och bada, sen har ja lovat pannkakslunch
och läsa böcker på gräsmattan.. sen måste vi tvätta och annat kul.
Men är perfekt att tvätta vid fint väder, för då kan man hänga upp ute :) !

Fick även ett väääldigt trevligt samtal idag , håll tummarna nu..
Hoppas tanten ringer imorgon igen.. Men det känns som om det ska gå nu !!

Har en massa kort på första doppet, men  hittar ej kabeln, det får bli en annan dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0