Dialekt!


Att ha olika dialekter men också olika språk ?!
I början när jag var med Christer hade jag lite svårt att förstå vad han sa om jag ska vara ärlig.
Kan inte riktigt förstå att jag valde en värmlänning, jag tycker inte om värmländska..
Förstår mig inte riktigt på den dialekten, de liksom tar bort en bokstav från ett ord, varför ??
Kan ge er en liten ordlista..

Värmländska - Svenska :P
Dusch - duscha
hämt - hämta
skjuva - skjutsa
stek - steka
bar - bara
köp - köpa

ja men ni fattar antar jag,.. I nästan varenda ord tar de bort den sista bokstaven ,
av lathet eller vadå ??
Kom och tänka på att de som bor i värmland måste ju ha rätt dåliga betyg i svenska, för man skriver
ju oftast som man pratar..!
Well well!

Har sån yrsel just nu så egentligen borde jag sova, men är inte så lätt när det känns som om man sitter
i en karusell, jag trodde att jag skulle slippa yrseln denna månad, men icke..
FUCK!
Skönt att jag äntligen fått tid på kvinnokliniken :)) Nästa vecka smäller det , har en hel rad med saker att ta upp
där, hoppas att de kan hjälpa mig!

har väl just inge mer att förtälla kan jag tänka, ne..
Imorgon blir det sågmyra om jag tar mig upp ur sängen, i värsta fall får väl linda köra.. ;P
Nu blire som vanligt ett parti patiens ;P !

Fick svar om överklagan idag också, ingen semster för oss i år om man säger så..
Får inte ett öre.. De var de 8tusen det.. Men sånt är livet!
Har slutat ta allt så jävla hårt, shit happens eller hur..

Kommentarer
Postat av: Cattis

Va bra Sofia att du ska till kvinnoklinken!



ovadå inte får pengar...IGEN!!?? WTF!! va fan hålle idioterna där på med?



Hoppas iaf att du kommer på min fest på fredag?

2009-06-03 @ 10:35:33
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0