drunknat..


Vi är på badhuset, Lucas vill gå själv. Jag säger åt honom att hålla mig i handen för det är
halt där och att det är så mycket folk och mycket bassänger.
Han ger sig inte, och lyckas på nå vis slita sig loss från mitt grepp.
Jag ser hur han springer mot poolen, och hoppar i.
Vad händer, han som tycker att det är läskigt att bada i sjön..
Jag släpper allt och springer efter, jag ser honom sjunka längre och längre ner mot botten.
Jag blir helt paralyserad, vet inte vad jag ska göra.
Varför hoppar jag inte efter..
Jag får syn på en vän, jag försöker skrika på henne att hon ska hoppa i,
jag försöker skrika på hjälp, men inte ett ord kommer ut ur min mun.
Min röst  är borta, jag slår på henne och pekar, men hon förstår inte..
Jag tittar mot poolen och ser mitt älskade barn drunkna..
Poolen som hade ett djup på tre meter har nu ett djup likt ett hav.
Ingen skulle klara av att simma ner utan att också själva dö..
Jag vaknar kallsvettig och ser min älskade son sova sött brevid mig, ett lugn infinner sig i min själ.
Det var bara en dröm, jag har inte förlorat honom!


Jag har tänkt på den fruktansvärda drömmen hela dagen.
Jag har drömt förut att jag tappat bort honom på badhuset, det drömde jag 3 dagar i rad.
Vad vill badhus mig liksom.. Bara hemskheter, vi har aldrig vart med Lucas och badad i badhuset,
kanske inte är meningen att vi ska det heller..

Googlade lite, när man drömmer om vatten handlar det oftast om känslor tydligen..

DÖDEN: Om du drömmer att du dör, så kommer ditt liv att förbättras. Om någon annan dör så förutspås en födelse, ett bröllop eller en vinst. Döden symboliserar framgång, frihet och lycka...

Drunkna: Du blir utsatt för ett obehagligt närmande. Se annan drunkna: oväntad framgång.

Ja och inte vet jag då, men oväntad framgång kanske stämmer.
För ca 30 min efter att jag vaknat så ringer en tjej från Kommun och vill träffa mig imorgon
för en intervju :D !
Så vi får väl se om jag får detta jobb isåfall får jag oväntad framgång eftersom jag sökt så
jävla många jobb och ännu inte fått ett så trodde jag att jag inte alls kommer vara ens i närheten
av att få jobb på flera månader, hade till och med gett upp hoppet lite..
Så ni får väl hålla era tummar imorgon fm..!

Och appropå att drömma om döden så vann jag faktisk på en triss.. Haha..
Det är  lite komiskt när man börjar analysera sina drömmar.
Jag som alltid drömmer hemskheter har alltid trott att det ska ske nått hemskt då,
Men det är ju tvärtom, drömmer man om döden är det nå positivt.
Drömmer man om otrohet är det positivt osv osv..
Men sen så tror jag att min hjärna försöker rensa en massa rädslor, den största rädslan
av alla att förlora Lucas.
Men jag måste gå vidare , jag kan inte tänka att han kanske dör idag . Varje dag.
Varken han eller jag mår bra av det.
Och jag blir rädd när jag tänker för mycket på det, för ni vet väl vilken kraft som är den starkaste ?
Ja just det Tankens..

Imorgon blir jag o Lucas ensamma hemma ;/ Christer ska ut och roa sig med småfolk. 
Får se om han ens kommer hem, men det hoppas jag för hans egen skull ;P
För jävlar i min låda vilket liv de skulle bli om jag drack och sov någon annan stans..
Men det är skillnad på folk och folk eller hur..
Var ialla fall in på bolaget idag. ja faktiskt..
Köpte mig en vinare, mousserat jordgubbsvin, har för mig att jag tyckte om det förr i tiden..
kan man blanda med sprite tro ?
Ja om jag nu ens tnker dricka då.. det visar sig på lördag. Men grejen är ju dne att jag inte får ta¨g
i nå skjuts hem :( så det ser ut som om jag får bli nykter.. om jag inte sover kvar då.. haha..
beror på hur min sambo gör imorgon.. rättvist ska va rättvist..



Kommentarer
Postat av: Mia (Bad_Kidney)

Hittade detta från några som tolkar drömmar:



1.

"Att det först och främst är din son du drömmer om behöver just inte betyda att det är din son som person drömmen handlar om. Sonen kan symbolisera barnet i dig. Kanske en sida av dig som har "barnasinnet" kvar i positiv bemärkelse, eller rent av omogen sida av dig som du kanske innerst inne vill bearbeta.

Drunkning i sig brukar betyda att man har svårt att hantera en situation i livet. Det kan röra sig om ett personligt problem, en relation eller något annat."



2.

"Drunkning: Den som drömmer att han själv eller någon annan drunknar kommer att få tur med det mesta och klara sig helskinnad genom många problem. Har du en hjärtevän betyder drömmen att denna har ett jämnt humör och gärna vill bli gift med dig. För en sjöman förebådar drömmen en lång och mycket givande resa."



2009-07-10 @ 12:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0