I miss you a lot


Mörkret slog mig hårt i bröst men brynjan höll dess slag
Bilder utav kära men din bild är alltför vag
Längtan i mitt inre brinner hetare än eld
I timmar har jag blundat där en gravsten nu är ställd

I evighet jag älskat följt dig blint liksom en slav
Du sa att vi tillsammans skulle härska över hav
Tårar du förvandlade till renaste kristall
Du lovade mig världen en sten är nu mitt all

Vi korsade atlanten medan vågor gav oss strid
Nu drakskepp lugnt de vilar i ett stilla regn av frid
Men min längtan brinner hetare än solen här i kväll
I timmar har jag ristat våra resor djupt i häll

Känt hungern i din andning har känt smaken av dess glöd
Känt värmen ifrån elden när trummor kampen ljöd
Knivblad river hårt i hud när minne gör sig hörd
I timmar har jag blundat vid en sten som minner död


____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________

Är varje natt för evigt i en annan värld
Vem är den vise som med vetskap är så lärd
Vem är den hjälten som min oskuld tog till sin
Spikar i mitt hjärta jag ser elden är den min

Kom luft så kall ett hål ett fall
Så oförstörd jag ser min död
Nåt sliter en blodad tand
Nåt biter från min tomma hand

Gråter kom regn gör mig hel
Förlåter min ångest gör mig stel
Hatar allt ni tror jag är
Hånar den spegelbilden som jag klär

Mitt inre blöder min tanke är för rak
Allting var så enkelt men har tappat all min smak
Murar rasar samman stoftet kväver mig igen
Två världar två liv men vad kommer sen

Gråter kom regn gör mig hel
Förlåter min ångest gör mig stel
Hatar allt ni tror jag är
Hånar den spegelbilden som jag klär

Blivit tvingat till att älska en hand har blivit två
Varför fanns där ingen hjälte när mina händer var för små
Händer som höll mig ner någon som andas vill ha mer
Så naken utan vilja jag försvinner i det som sker

Gråter kom regn gör mig hel
Förlåter min ångest gör mig stel
Hatar allt ni tror jag är
Hånar den spegelbilden som jag klär


________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

Jag färdas långt och länge på min väg
Jag har drivit som om vinden styrt min färd
I hjärtat dolt en känsla utav sorg
En obeskrivlig saknad längtar hem


Fjärran, fjäll och äng
Fjärran, berg och skog
Drömmen buren hem till
Fäders jord


Där ropar vårens gränska till min själ
Du kallar mig en sommar som gör väl
Och höstens kalla vindar till mig gå
Ett bud om vintervila där i nord


Fjärran, fjäll och äng
Fjärran, berg och skog
Drömmen buren hem till
Fäders jord

Fjärran, fjäll och äng
Fjärran, berg och skog
Drömmen buren hem till
Fäders jord


____________________________________________________________________________-
______________________________________________________________________________

Took my first steps, and father held my hand,
Took my first steps, on my way to be a man!
Throughout this soil, with my first pair of shoes,
Throughout this soil, that I never want to loose!

My life is here, and here I wish to die,
This the place my fatherland!
My life is here, and here I wish to die,
This the place my fatherland!

Saw a face of an old dying man,
Learned to listen, to love my fatherland!
Life's a rumble, in sunshine, or in rain,
Whatever frozen, spring gives life again!

My life is here, and here I wish to die,
This the place my fatherland!
My life is here, and here I wish to die,
This the place my fatherland!

Flight of eagles, my freedom is to see,
Things I love, I want to render scenes!
Lakes that glitter, shores of peaceful sea,
This the legacy by fathers brought to me!

___________________________________________________________________________-
_____________________________________________________________________________

Nu är det väl ingen som orkar läsa mer ;P
Sitter här i natten och dricker coca-cola, ja jag har åter igen börjat med denna last..
Det stack till i mitt hjärta idag, när jag tänkte på att jag nog förlorat denna vän för evigt..
Är det så ??
Läser du min blogg än ? Ja du vet jue vem jag menar isåfall..
Denna någon betydde (betyder) mycket för mig, men vad kan jag göra ? Ingenting..
Gjort är gjort och kommer aldrig åter..
Men det är nu på nätterna när man sitter och varvar ner som alla tankarna kommer..
Det är jobbigt!
Nu kansken ni kommit på varför jag städar varje dag ?
Om inte ska jag ta och berätta det, det är för att då har jag inte tid att tänka och fundera..
Mitt tankehjul går runt runt hela jävla tiden, därför måste jag sysselsätta mig med någonting,
och då blir det städning..
Jag borde sova nu, men då drömmer jag istället, varför kan inte tankehjulet stå still ?
Ja det är ju inte denna vän som jag går runt och tänker på varje minut varje dag..
Tänker på allt.. Idag saknar jag min morfar lite extra mycket, vi har en brukare som är såå lik min morfar
så jag fick en smärre chock första gången jag var dit, och denna farbror har också prostata cancer :(
vi hade ett långt samtal idag, lilla farbrorn..
Önskar att jag kunde ringa min morfar och bara säga Hej.. Men det går inte, aldrig mer kommer jag att
få höra hans röst.. Aldrig!!
Visst hade vi inte så jätte bra kontakt, han bodde ju i Västervik, men jag brukade vara hos honom.
Var inte så att vi pratade i telefon ofta heller, tyvär.
Men att jag en dag för 5 år sedan fick för mig att ringa till honom och höra hur han mådde,
vi pratade länge. Han berättade att medecinen inte hjälpte längre, att han kissade blod och mådde dåligt.
Och några dagar efter vårat samtal så ringde  mamma och berättade att morfar dött...
Ibland så får man för sig nått och bara måste det, så var dte med det samtalet..
Så åt Christer här förut att han skulle ringa till sin gammelmormor en kväll för dagen efter skulle det vara
för sent , men han sa bara att jag ringer imorgon.. Lyssnade inte på mig..
Ja men visst, hon dog dagen efter..

Nej jag borde verkligen lägga mig nu, men jag orkar inte..
Imorgon bitti ska vi in till stan och fixa lite jag och Lucas..
Håller tummarna för att jag får jobba nått i veckan , är i valet och kvalet om hur jag ska
göra nästa helg.. Måste disskutera lite med christer, så viktigt är inte det som sker då endå.. tror jag..

Om en månad blir min lilla kille stor, herregud han fyller tre år.. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0