Stolt mamma!


Ja imorse infann vi oss på Bvc för tal och språl bedömning..
Jag höll på och börja grina, känslig som jag är..
Hon sa hur många ggr som helst hur bra mamma hon tycker att jag är,
att jag verkligen bryr mig om Lucas och hjälper honom, lär honom osv..
Ja hur ofta får man höra sånt ?? Jag tror att en enda gång har en person sagt
hur himla bra mamma jag är och det var pappa som sa det..
Det känns jätte viktigt för mig att vara en bra mamma för Lucas, jag är så orolig
att han ska tycka när han blir äldre att han haft en dålig uppväxt.. På samma sätt
är jag ju livrädd att skaffa ett till barn, hur ska jag kunna ge så mycket kärlek till två? ?
Hur kommer Lucas känna det osv.. Av egen erfarenhet så vet jag att barn kan bli slutna
osv när de får syskon, så jag väntar några år..
Lucas fick också jätte mycket beröm, han är så duktig med allt. Och kan saker som de
inte "ska" kunna förren de blir fyra.. Och växt mycket har han, men har man en lång pappa så ;P
för att inte tala om hans farfar han är ännu längre, så Lucas blir nog en lång kille..
Dock så stammar han, men det kan ha att göra med åldern, då han inte stammar hela tiden ,
det är mest först ordet .. Ja vi får se. Vi ska vara uppnmärksamma på det och har det inte blivit
bättre om ca 6 månader så ska vi få träffa en logoped och det är ju bara bra om han nu skulle
fortsätta stamma att han får hjälp så tidigt. Men jag tror att det är att han har svårt att hitta orden,
vet barn som är ett år äldre som också stammar men de har ingen tagit någon notis om..

Ja nu sitter jag här med pasta med olivsås mumma :D !
Lucas har bänkat sig framför Puh .. vi ska väl snart lägga oss och vila en stund.
sen blir det att baka tårta, göra mat.. sen vid fem kommer väl gästerna..
Jag har redan fått en present, av en tant som jobbar på affären ;P ett lipgloss..

Nej jag kanske skriver mer ikväll..
Ha en bra dag !

Grattis till mig hela 22 år idag :D


Kommentarer
Postat av: Cattis

Ja, GRATTIS gumman min!!



present kommer:)



puss

2009-02-26 @ 23:19:04
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0