Idag är ingen vanlig dag, idag är en tur dag :D


Jag är så stolt över min son, så idag tårades mina ögon och hjärtat värkte.. For real!
Vi var ju på Ögonmottagningen idag, och jag trodde att de skulle bli kattskit av allt.
Men han var så jävla duktig! Skrek till lite just när de droppade ögonen, men sen gick det över
hade ju lovat honom att vi skulle gå till cafeterian då och han var sugen på en piggelin,
vilket han fick också! Trodde ju att han inte skulle se ett dugg efter dropparna men han såg
hur bra som helst, men tydligen fick han för svaga droppar, men det funkade endå för pupillen
hade vidgats jätte bra.. Sen så fick vi komma in på undersökning och hon gjorde den helt utan
protester :D ! Herregud säger jag bara!! Bara vi kommit upp till ögon förut så har jag klängt fast
i oss och skrikit och grinat.. Vi har ju bytt ögonläkare också så vi träffade den nya idag, hon var
jätte duktig hon var nog bohem, utstrålade sånt lugn :D ! Skönt! Ska tillbaka om ca sex veckor igen.
Lucas måste använda glasögon igen. så vi ska ner på stan nästa vecka så han får välja ett par :D
Funderar på om de har så små barnglasögon på spacesavers ? där är det ju två för en, kan ju vara
bra att ha ett par extra.. De han hade förut är för små och fel styrka..
Sen så hade han även ett till fel, kommer inte ihåg va det hette assymatism eller nått, de var att
egentligen så ska ju ögat vara runt, men lucas är tillplattat eller hur man ska förklara ..
Att han ser bra rakt fram men på sidorna så ser han inget bra alls.. de som har så har jätte svårt
att skilja på M N H osv för de ser inte sidorna.. eller nått.. fattade inte riktigt.
Skelningen trodde hon att kunde bli bättre :D Eftersom det redan blivit betydligt mycket bättre.
Han fick även nå spec i sina glas som kommer göra att när han har glasögon så syns det ingenting
att han skelar.. ! Han är såå söt i glasögon :D ! Vilken skillnad mot första gången vi var på ögon när
våran cp läkare sa att Lucas troligen skulle bli blind på ena ögat ! Nu är dte ju bara glasögon :D
kan ju bli svårt för honom i början att ha dem när han leker osv, men man får ta en dag i taget och
börja med en liten stund. Att han ialla fall måste ha dom när han ser på tv eller läser..
Skulle han bli helt omöjlig på att ha dom så skulle vi få hem droppar och ge honom så han inte ser nått
och ta på honom glasögonen för då märker han själv skillnad ! Detta kommer gå utmärkt !!
Idag har vart en helt underbar dag, solen har skinit och jag har fått sån jävla lust att åka till sälen,...
Jag är verkligen nöjd med mitt liv just nu :D
Vissa förbättringar skulle inte göra nått, mer än positivt :D !
Har ju fått TVÅ jobb idag det ni !!! Hurra hurra hurra för mig som karlsson på taket säger :))!

Börjar det ena på onsdag skulle jag tro, och det andra på fredag vart det nog..
Haha bra koll va ;P
Är helt snurrig, åkte hemifrån kvart i fyra kom hem halv nio.. Lååånga möten..

hade ju även lovat älsklingen att om han var duktig så skulle han få en blixten bil, så sprang upp
på br mellan mötena ! Va glad han blev !

frossa har jag fått också, och Lucas var jätte ledsen och gnällig på kvällskvisten men hade svårt
att somna, har vart mycket idag kanske.. o inte konstigt att han är trött eftersom han hostar typ
5 ggr i timmen.. riktig rethosta plutten !

Får se hur pigg han är imorgon, tänkte ta en tur till öppna förskolan !

Kyss o smek !

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej, gud vad roligt vad glad jag blir att du kan inspireras lite ifrån min matlagning=)



Ja du jag använder olika hudvårdsprodukter, inga speciella. Brukar köpa en del ifrån apoteket ibland men just nu använder jag en ansiktskräm ifrån tro det eller ej Lidl och jag tycker att den är jättebra. Till kroppen använder jag lotion ifrån the body shop i doften hallon, den luktar helt otroligt gott.



Har testat både dyra som kerastin florian och billiga ansiktprodukter och jag tycker att dmo billiga är bättre, i alla fall i till mitt ansikte.



Kram Linda

2009-02-13 @ 09:10:25
URL: http://sweetkay.blogg.se/
Postat av: Linda

Jahaaa men det låter ju roligt, men hur många måste jag kompisar måste jag fixa ihop då?

2009-02-13 @ 17:43:07
URL: http://sweetkay.blogg.se/
Postat av: Linda

Okej men jag ska höra mig för lite då=)

2009-02-13 @ 23:36:18
URL: http://sweetkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0