Kärlek !


Tisdag och endast 9 dagar kvar till självaste Julafton, börjar känna mig lite stressad nu över julklapparna
inte för att de är så många kvar att köpa, är mer orolig över vilken dag jag ska hinna med det...
Sitter på jobbet nu, slutar 10 imorgon då blir det hem och sova, så inge stan imorgon iallafall..
Torsdag - fredag jobbar jag också vaken natt, sen ska jag stå o sälja på loppisen på lördagen, ska sälja
huvudmassage grejer, kom och köpa vettja :) !
Sen på söndag jobbar jag heldag, och jobbar tisdag.. Ska in och ta bort min tillgänglighet på måndagen,
för då hade jag tänkt att jag o Lucas ska julpyssla lite, baka och sånt..
Undrar när man ska ta upp granen då ?? Blir lördag eller måndag, men måste köpa julgrnasbelysning också,
den vi hade gick sönder förra året.. Men undrans om jag ska svänga förbi någonstans imorn när jag slutar
och fixa det.. När jag jobbar hos denna brukare o slutar 10 så brukar jag inte sova när jag kommer hem ,
utan sover sen när Lucas sover middag istället.. Bättre är det när man slutar 8, då är man ju hemma till
halv nio..
Men jävlar vilken tid det tog att köra till stan idag då, var ju jätte halt. Och snöade en massa,
undrar om det snöar fortfarande ?? Jag orkar inte lyfta på arselet o titta haha!
Man håller ju på att frysa ihjäl i denna lägenhet, det är just nu endast 18,4 grader här inne det är liiite kallt
för min smak må jag säga, och man blir ju ännu mer fryssen på natten, men nu har jag hittat ett täcke
annars har jag fått haft en tunn filt bara..

Det är väl underbart när det har kommit snö nu :)) Jag älskar det, visst det är inte såå kul när bilen
är frusen, när man får skrapa en massa rutor, när batteriet inte klarar kylan, men det är ju såå
vackert ute, jag blir helt tagen!
Jag och Lucas frågade granntanten idag om vi fick låna hennes spark då vi inte har någon egen,
och de hade ju inte sandat nått så det var perfekt sparkföre, självklart fick vi låna den.
Och vi åkte runt i sundborn närmare en timme, Lucas satt på sparken och sjöng <3
Han är såå söt!!
Bara satt där och myste, och jag stod bakom och bara njöt!
Han gillar liksom mig att titta på kyrkan, så vi var bort dit ett tag också..
Men sen efter en timme ville han in och värma sig, han åt 3 mandariner när vi kom in och ville ha
tända ljus :)
Sen var det dags för mig att göra mig klar o åka till jobbet, det känns lite jobbigt att vara ifrån honom
så mycket, men bättre att vara ifrån honom på nätterna när han endå sover..

Igårkväll när vi var ute och gick i snövädret så kom det en liten mus och sprang framför vagnen,
tror lucas fick men för livet, han satt o skaka i mitt knä.. och var livrädd att den skulle komma in,
TUR att vi såg den ute, för jag blev inte ens rädd, jag skrek ju inte.. värre hade det vart inne
och då hade nog ungen blivit ännu räddare..

Lucas var ju på julbord på dagis idag, men hade inte ätit någonting..ja så kan det vara..

Ne nu ska min brukare pissa, på återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0