A lovely day


Hej och hå ljungman jansson...

Imorse gick vi upp tidigt, så skönt att vakna av klockan, slå upp ögonen och se att SOLEN lyser
Wiiie! Lucas som brukar vara så svårväckt vaknade av första larmet, ja ingen av oss brukar
vakna förren de 15e eller nått haha.. och jo det är sant!
När klocka var 08.30 fick jag för mig att baka, så vi gjorde två sockerkakor, en choklad och en vanilj.
sen när de var klara i ugnen så gick vi ut på en skogspromenad, vart en lång vända nästan 2 timmar,
plockade lite blåbär, letade svamp.. lekte tigerjakt ;P Jagade en katt ;)
gick hem sen och åt en bit sockerkaka, gick sen ut igen, hämtade tvätten..
plockade lite hallon, eller ja vi skulle göra det men de fanns inte mer än 20 hallon eller nått :/
sen va vi så hungriga så, vart makaroner o köttbullar..
sen slocknade lilleman..

efter middagsvilan så klädde vi på oss och gick ut i det fina vädret igen, lekte en massa och städade
på gården, la alla leksaker där de ska vara..
sen va det att gå in o göra middag och vilken god mat jag gjorde idag :D
Stekte hackad vitlök, gul paprika  en buljjongtärning sen i med falukorvs tärningar,
fräste på det i med grädde och dragon och lite ketchup.. Åhh helsike va gott det var :D

sen for vi till farmor o farfar, jocke, steff o pappa var också där. så var mycket trevligt, älskar
min familj så mycket <3 ni är allt!
lucas vart trött o ville åka hem, men när vi kom hem ville han ta en promenad till carl larsson gården
så vi gick dit en stund.. sen när vi kom hem plockade vi lite röda vinbär ..
Har gjort så mycket idag och det känns så underbart.

våra nya rutiner verkar funka *peppar peppar* tredje dagen idag som han somnar tidigt ialla fall,
så hoppas det fortgår så..

bjuder på lite kort från våran dag.


vackra sjön vid udden




Sundborns kyrka så vackert









plockar lite hallon.


Finast på jorden <3


Hallå, någon där?!


Mitt älskade hjärta!


Lill trollet..


Nu ska jag fortsätta titta på 500 kilos kliniken.. usch ja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0