mardrömmar från förr


Att sakna att bo i stan kan jag göra med jämna mellanrum,
att höra bilarna åka utanför, känna att det är civiliserat..
När man bor på landet så blir man nästan chockad när man hör en bil
utanför, det är inte vardagsmat precis.. jag vet när jag bodde hos mamma så fick jag
ibland panik när jag hörde en bil utanför, hade ofta mardrömmar om det också..
minns att när det kom en bil så fick jag hjärtat i halsgropen, jag och jocke brukade
alltid titta va det var för bil, och det var alltid samma bil, nästan varenda kväll som
åkte in på våran gård och stod där ett tag, sen åkte.. jätte mysko, vi var alltid lika rädda.
Jag minns att mamma vågade sig ut några ggr, men vi fick aldrig reda på vem eller vilka
det var.. sen var vi väl extra rädda eftersom en person i vårat hushåll var hotad till livet då..
när jag tänker på allt som hänt i det huset så är jag nästan glad att mamma sålde det,
det har vart så himla mycket.. mår dåligt bara jag tänker på det.. Aja..
Åter till billjud, jag minns när jag sov hos mormor och Kjell i bojsen, varje kväll somnade jag
till ljudet av bilar, och det fick mig känna sån lugn, sen att vakna kl 7 av radio p4 eller va det
var, det var underbart, och alltid fick jag pannkakor :P Bada skumbad och äta pannkakor kommer
jag nog alltid koppla till min mormor..

Jobbat tre timmar idag också , var som vanligt väldigt lugnt på jobbet..är så skönt att cykla på jobbet,
måste köpa mig en rejäl cykel det är ju sååå skönt.. man skulle ju ha passat på nu till hösten när
de rear ut dom, men plänboken säger ifrån.. är annat som ska prioriteras just nu..

Har bestämt mig för att nu ska jag verkligen börja träna också, ska försöka träna minst två ggr i veckan,
blir uppe på lugnet, är det någon som vill haka på ?
eftersom jag gått ner tre kilo sen jag började jobba när jag cyklar o går så mycket, så hoppas jag på
att kunna gå ner några fler kilon om jag börjar träna och samtidigt kanske bygga lite muskler,
men största anledningen är att få bort överflödigt fett..!

Ska nog ta och sova snart, ska upp tidigt imorgon för då ska vi få lite ordning på rutinerna igen
som fallit bort under sommaren.. men så är det !
nu blir det upp 8, sova middag 12.30-13.30 sen i säng senast 21..
får se om det funkar eller ej..


Världens sötaste unge <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0