Röka/Supa


" Vi trampar samma mark min son, du och jag liksom din far,
Vi vandrar samma väg nu fram som färder gått i forna dar.
Säg, kan du se här levde de en gång. För längesen men de lever
än min vän. För bortom mörka moln en sol vi ser, vi känner hur dens
värme strålar ner, en hälsning o ett bud kan så oss nå.
Fast döden skiljt oss åt"

Tre år sedan är det jag drack alkohol sist.
Två år sedan är det sen jag drog ett bloss sist.

Alkoholen klarar jag mig gott och väl utan, kan inte
förstå att man drack så ofta och mycket förut.
Nu får jag nästan kväljningar av bara lukten.
Varför ska man dricka så mycket?
Jag har mycket roligare som nykter,
och så mycket skönare det är att stiga upp på morgonen.

Värre må jag säga att det är med ciggaretterna faktiskt.
De var ju en del av ens liv dygnet runt i stort sett.
Det är ju riktigt skönt att vara rökfri, bättre hälsa.
Och sen så är det ju så dyrt !!
Men jag måste säga att nu när hösten är kommen
så kommer röksuget..
Jag vet att jag inte kommer börja röka igen..
Men tanken på att dra på sig en huvtröja,
gå ut o sätta sig med trevligt sällskap och tända
en cigg.. Det är härligt det !
Men ALDRIG mer.. !

Svider på min jävla tunga gör det också.. Känns precis
som om jag fått fullt med blåsor, fast har ingen synlig..

Knappt någon sömn fick jag inatt.. Men det orkar jag inte skriva om !!

Natti Natti..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0