ADHD


Såg en dokumentär på ettan idag som handlade om vuxna människor
med diagnosen ADHD.
Jag blev verkligen rörd över deras berättelse om deras liv.
Hur dom har tänkt och upplevt allt.
Usch började nästan grina.
Och fick fruktansvärt dåligt samvete, så som jag har mobbat en del
människor för att inte tala om min bror.
Fy faan vad han har fått stå ut, ett under att han fortfarande tycker om en.
Imorgon ska jag ringa till honom och be om ursäkt för alla hårda ord
som han fått höra av mig.
Aldrig mer ska jag säga ett elakt ord om någon (nåja kanske någongång)

Min kära far kom hit idag, som en del av er vet så bor han i Umeå så vi träffas
inte alltför ofta. Han kom hit med ett paket åt lillfisen, en dyr cdspelare fick han.
Och glad det blev han då, skulle sitta vid den resten av kvällen. Lillplutten =))

Imorgon kommer min kära syster yster Linnéa hit, hon blir här under helgen.
Trevligt trevligt..

Rasmus är just nu på skolresa i Grövelsjön, herregud tänk att det är ÅTTA år sedan
man själv var på den. Minns faktiskt tom med vilka chips jag och Bodil åt på bussen,
och vi hade båda två tvingat våra föräldrar att köpa oss en varsin freestyle på Ö&B
minns även va vi lyssna på för låtar. Vet tyvär inte vad den heter den som spelades mest men
gick typ blue dadadida blue.. Om ni minns ??!
Det var tider det. Och Bodil. Hur längesedan var det inte jag träffa henne ?!
Allför längesen, saknar henne. Vi som haft så skoj genom alla år.
Minns första mötet, eller Bodil brukar påminna mig om det Haha..
Vi gick i fyran och gick båda två på URK (Ungdomens röda korset )
i Danholn en gång i veckan. Jag hade glasögon även då,
och hon kom fram till mig och sa "dom har halkat ner" och peta upp dom..
Haha.. flera ggr dessutom.. =D

Konstigt vad rysligt bra minne jag har på saker som hänt för ett antal år sedan
men närminnet det är fan sämre..
Vart la jag mobilen ?
Vart är tröjan ?
Ja ni vet..
Ähh börjar väl bli gammal och grå.. Haha..

Kommentarer
Postat av: Kattis

Haha, ja de där med minnet känner jag igen! Minns allt sen man va yngre men nu e man nästintill dement. hehe

2008-09-05 @ 14:12:06
URL: http://www.kattislindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0