Svälld ballong!


Jag känner mig som en ballong eller nått..
Alltid ca tre dagar innan mens så sväller jag nå så fruktansvärt.
jag ljuger verkligen INTE om jag säger att jag går upp typ 5 kg.
JO det är sant.. Precis som om jag skulle fyllas med vatten eller
nått innan och under mensen.. !
Och det är verkligen inte bara jag som ser det,
helst håller jag mig inne under denna tid haha!!
Var hem till farmor o farfar idag, och farfar sa "Oj va stor du blitt, har
du ätit mycket sedan sist" Hmm, vi var dit sist i måndags..
Så ni fattar va?! Jag sväller verkligen!
Men peppar peppar så har jag inte fått migrän ännu :D
Vilket jag haft de senaste året typ vid varje mens, har känt liiite
ilande i huvudet.. Men än så länge inge migrän!!

Hmmm, kom o tänka på en sak.. Kanske har min vikt uppgång vid mens
att göra med att jag alltid vräker i mig saker då?! Haha!! Jaaaa..
Idag har vi svullat!!

Jag o Lucas bakade idag, vet inte vad kakorna heter men jag ÄLSKAR DEM!
Farmor gjorde jämt sånna förr när hon var piggare..
Det är typ mördeg med choklad på..
Chokalden är ju godast, vilket jag tyckte när jag var liten också, så jag åt
och sparade alltid chokalden till sist.. Och när jag var i nån ålder typ 5 kanske
så sa pappa till mig att man fick äta av bara chokladen och lägga tillbaka resten
av kakan, för någon annan skulle säkert vilja ha den!
Så ja, det gjorde jag alltid efter det! Säkert till jag vart över 10 år eller nått..
Farmor o farfar brukar alltid nu för tiden skämta o säga åt mig att jag måste
äta hela kakan! haha!
Och jag tror då Lucas brås på mig, för han åt bara av chokladen idag..
Och jag klandrar honom inte !
Ska sätta ut en bild på kakorna, men de är inte så snygga egentligen så ska
man spritza ut dom, och chokladen.. Men eftersom varken jag eller någon
granne äger en spritz så fick de bli som det blev idag !!
Goda vart de ialla fall, det är väl det som räknas ? ;P
Om någon vill ha receptet så tell me. Skit lätta att göra !!

När vi bakat klart var det smält choklad kvar, så vi gjorde oss en varsin banan
med choklad o strössel på och ställde in i frysen..
Och åt det sen med god glass..
haha, törs jag berätta att jag tryckte i mig en massa chips sen också ??!
HAHA!! FETTO VARNING!! !!
Fördelen är ju att jag faktiskt går ner de 5 kilona igen utan att göra ett smack ;P
så ska jag trycka i mig en massa socker, så är det lika bra att passa på
nu innan o under mensen !! !

Håller tummarna för att farfars op kommer att gå bra..
Sägs ju vara 50/50... Hoppas att han överlever..
Är jobbigt att se honom så här, han är verkligen nervös
det syns... Och farmor också !! Jag kommer be !

Fan va trött jag är..
Är nog dags för sängen, ska ju in till Harrys imorgon och äta
hela familjen.. Va blir runt 14 stycken haha !!
Hoppas de har ett lång bord att ta fram!!

Btw, så la jag mig innan tolv igår :D !!




Lucas och Farfar !




Sötungen i mitt gammla pannband, som jag hade för typ 10 år sedan.
Men visst passar han i rosa ? ! Sååå sööt!









Lucas matar änderna, hans favoritsyssla ute.. Han ropar "Kom pippisar
mat mat mat" haha



Mitt o Lucas bakverk :D






Lucas håller på och lägger i alla kakor i påsar !








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0