Trots!!


Har en litem son här hemma som har kommit in i sk två års krisen,
och det är mindre roligt må jag säga..
Som tex, han får välja vad han ska ha för tröja, han väljer den gröna.
men när jag ska klä på honom så skriker han att han ska ha den blå,
men när jag byter till den blå ska han inte ha den..
Så går det runt runt, han SKA INGENTING, HAN SKA ALLT, HAN VET INTE VAD HAN SKA!
Bara gråter och skriker, märks vekligen att han testar en.
Och det är jag som får utstå det mesta, eftersom han spenderar mest tid med mig..
Just nu känns det som om jag inte alls duger..
Vi har rätt många fighter varje dag kan jag lova, allt från att han inte ska ha blöja
till att han inte ska gå in.. Ja vi bråkar om typ allt just nu..
Usch! Jag känner mig vekligen som en dålig mamma.. !!
Känner verkligen att det vart en stressad dag, mina ångest symptom kommer,
täppt i näsan, tung i bröstet och kvävningskänslorna..
MÅSTE lugna ner mig ett par kilo känner jag..
allt stress är inte bra för mitt psyke.. orkar inte.. sen att jag o lucas bråkar
varje dag gör det hela inte bättre.. Jag VET ju att alla mer eller mindre går igenom
detta.. Känns ju inte mer betryggande att Martina säger att Oliver inte kommit
ur trorsåldern än, och han blir snart fyra.. HUUA!!
-----------------------------------

2-års krisen

· Krisen handlar om tillit och misstro

· Orsaken till krisen är att barnet vill testa gränserna, ut i världen på egen hand för att sedan se om mamma och pappa fortfarande finns kvar.

• Monica Rödstam skriver i sin bok om Barns utveckling 0-3 år att barnets uttryck är: "barnet vill mycket, vill inget och vet inte vad det vill och handlar därefter". Monica Rödstam kallar krisen för "närmandekrisen".

Föräldrainsats
Det är viktigt att du som förälder har förståelse för ditt barn och dess beteende. Barnet kan ofta rikta sin frustration mot den förälder som det träffar mest om dagarna. Då kan det vara skönt för både barn och dig som förälder att den andre föräldern och barnet umgås mer. Eller om det finns någon annan vuxen som är viktig i barnets liv.

Barnets dagliga rutiner bör vara detsamma för att barnet ska känna sig tryggt, samma nattningsrutin med samma saga. Undvik att ha barnvakt under barnets krisperiod.
 
-----------------------------------------------

Kanske ska berätta hur det gick med bilen, de vart ju inte fint väder idag
men pappa titta på den endå.. Och han lagade faktiskt avgasröret också :D
Fast bara provisoriskt, så hoppas det håller till bes  och att den går igenom..
Nu ska jag göra motortvätt, sen är den redo att besiktigas..
Håll era tummar för att den går igenom., stötdämparna är helt slut, men
iböand tittar dom ju inte det.. Har de aldrig gjort när jag vart in förut..
Men pappa sa att jag MÅSTE byta dem endå, hmm kul 1500 kr STYCK!!
PLUS JOBBET!! Men men det är tydligen en trafik fara.. o ja jag vet..
Har fått vajning på den ett X antal ggr, en gång när vi åkte till Ludvika och
jag körde liiite för fort o det var staket på båda sidorna så vart det ett gupp
och bilen kom i svaj.. Kan säga att Christer höll på att skita ner sig.. !
SÅ är det någon som vill skänka ett bidrag åt de behövande ??
Sen på allt så ska bilen skattas i dec... några tusen det också..
Fattar inte hur vi ska ha råd..
Pappa drar ju snart till Indien, så han har inte råd att låna ut mer heller..
Vet du ¨nå bra bet jobb ??
Eller vet du någon som behöver flyttstäda sin lägenhet och inte orkar göra
det själv ?? Så ställer jag gärna upp, för rätt summa då.. !!


Kommentarer
Postat av: Cattis

svarar på det du skrev i min blogg:



nej jag har ej snackat rikigt med M men skrev bara som jag kännde

2008-10-21 @ 01:46:13
URL: http://cahtrinea.blogg.se/
Postat av: Emelie

:)

Den här veckan så har jag ganska så mycket att göra, men i nästa veckan kanske?

Fast då jobbar jag till 16.30 eller 17.00 om dagarna, men du kanske vill ta en tripp till kupolen?

2008-10-21 @ 09:21:59
Postat av: Cattis

2008-10-21 @ 15:00:09
URL: http://b
Postat av: Cattis

Jo det kostar tusan att ha bil gumman...kanske ska du överväga om du verkligen ska bil?? jag menar det verkar kosta så mkt för er, tycker synd om er :(



men sök jobb då:) finns juh massa att söka:) vad för slags jobb förutom att städa vill du ha då?



jag saknar dej förövrigt, MYCKET!



vi måste ses snart min fina vän!



puss

2008-10-21 @ 15:02:07
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0