Till alla mammor !

När fick du reda på att du var gravid?
Dagen innan Julafton -05

Blev det en chock?
Nej, visste att jag var gravid. Trodde bara inte det skulle gå så fort efter missfallet.

Hur gammal var du?
18 år

Hade du mycket halsbränna?
Nej inte spec..

Spydde du mycket?
Ja.. Hm i 7 av 9 månader typ..

Hade du mycket foglossning?
Nja.. i slutet

Ditt sf mått som störst?
Ingen aning..

Har du fått bristningar?
Ja men inte så värst mycket..

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
I början trodde jag pojke, sen tjej

Vad hoppades du på?
Att jag skulle få ett friskt barn..

Gick du över tiden?
Nej födde v 38.. tror jag. Haha..

Födde du för tidigt?
Ja..

Hur var förlossningen?
Ja den var väl okej.. Tog lite lång tid bara.. Kom in på förlossningen kl 10 den 27e Augusti efter att jag haft starka förvärkar i nästan två dygn. När vi åkte in hade jag med 3-4 min mellanrum. Var dock bara öppen 3 cm.. Fick stanna
kvar för värkarna var så starka. Vid 19 tiden var jag bara öppen 4-5 cm, DÅ kändes det hopplöst. Ville inte ha lustgas och epidural fick jag inte.. Vart nerflyttad till oförlösta på BB vid halv åtta tror jag. De ville ge mig någon tablett så jag skulle få sova en stund. Men det blev inge en barnmorska sa "vad gör du här? Du ska vara på förslossningen" Så vid 22 tiden vart jag uppflyttad igen. Fick en massa sockerdricka och dextrosol för att jag höll på att svimma. vid 00.00 ca fick jag epidural och då somnade jag mellan värkarna Haha.. Sen vid 00.30 någon gång (har de exakta tiderna uppskrivet men orkar inte titta) så började förlossningsvärkarna. 00.58 kom Lucas ut.

Blev du sydd?
Ja några stygn. Fick bara lite "skrubbsår"

Dragen med sugklocka?
Nej

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Tre.. De ville att en ambulasman skulle vara med så han fick se hur en förlossning gick till
men mitt svar var "hur gammal är han ? " - 30.. NEJ ! Haha

Hade du någon nära med dig?
Ja Christer var med

Vilket BB födde du på?
Falu BB

Hur stor var bebisen?
3520 Gram och 49 cm

Vad fick den heta?
Lucas Göte Christer

Var allting värt det?
Ja det var det helt klart =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Ta för dig du =)

2008-10-02 @ 15:49:44
URL: http://vackranovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0