Mina älskade


Bland det jobbigaste som finns här i livet är att se och veta att någon
närstående är sjuk.
Så sjuk att man inte kan göra nått, mer än att stå brevid och finnas till.
Men det är såå jobbigt att bara stå här och inte kunna göra nått.
Jag kan bara stå här och se på hur dagarna går, hur tiden närmar sig.
Hur du snart inte kommer leva längre.
Det gör SÅÅÅ ont i mitt hjärta. Om ni bara visste.
Jag är såå jävla blödig person så jag har tårarna i ögonen när jag
skriver det här.
Klart jag vet att alla dör vi någongång, men jag vill inte att ni ska dö NU!
Inte just nu.. Varför kan ni inte bli bra ?
Hur ska jag klara mitt liv utan er ?
Hur ska jag kunna köra förbi erat hus utan att gå in och prata med er ??

VARFÖR ??!!

Ja det är så att jag fick igår reda på att min älskade farfar haft så ont
i hjärtat. Så tom HAN hade ringt till doktorn.
Ni som känner min farfar vet att han är inte av den veka sorten.
ÄH FJOLL. ÄH DET GÅR ÖVER. Det är hans ord om det mesta.
Så att han ringt till sjukhuset , då är det verkligen illa..
Det visade sig att han fått kärlkramp :/ Nu har han fått dynamit tabletter.
Men jag VET att de som får kärlkramp får OFTAST hjärtattack inom det
närmaste..
Och oddsen känns ju inte bättre av att han har opererat hjärtat en gång.
Och att han opererade stora pulsården för ca 3 år sedan..
Jag vill bara lägga mig och gråta.
Men hur många tårar jag än fäller så går det inte min farfar friskare..
Ni som känner honom, vet att han är en rätt rolig prick :D

Jag och Lucas var hem till dom idag, jag frågade "Hur gick det hos doktorn då?"
Han svarade "Det blir slaktning till jul"
Alltså att han dör till jul. Och det sorgligaste är ju att han med största sannolikhet
gör det :/

Faaaaan.. Jag har ju fått order om att jag måste släppa ut mina känslor och att
det är okej att gråta.. Men inget blir ju INTE BÄTTRE för det !!

Och det blir ju inte bättre att se hur farmor går mot döden heller,
hon bara sover o sover o sover.. Hon orkar INGENTING!!

Ja som sagt jag o Lucas var dit idag, som vanligt så sov farmor då.
Jag o Lucas plockade ur diskmaskinen och plockade undan lite.
Måste se till att de får någon hjälp hemma snart..
Det äter ju knappt heller :(
Neee nu ska jag sluta beklaga mig,
fast vadå det är min blogg..
Mina ord..
Mina tankar.. !!




Städa imorgon.. SUCK !!
JAG ORKAR INTE!!
Men de ska ha visning på huset på onsdag så jag har inget val..!!

FAN GUD GE MIG ELLER CHRISTER ETT JOBB!!
ETT JOBB TACK TACK TACK !!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Vet att det kanske inte lindrar sorgen men kärlkramp kan man leva med i många år! Har flera brukar som har det o som fortfarnade lever ett anständigt liv. Får väl hoppas att det är en liiiten tröst och att din farfar får leva länge till! Kram

2008-10-14 @ 13:53:01
Postat av: Cattis

Gumman även om inte dina tårar hjälper någon så hjälper det dej själv att gråta, att få rensa kroppen!! du kan INTE stänga in allt hela tiden, det kan ingen!! tillåt dej att vara ledsen och fälla tårar, hur många som helst, det gör inget!! man måste rensa kroppen!! lyssna på mej1!



stackars din lilla farfar, jag håller tummarna!!



ddu vet vart jag finns om du vill prata.



STOR varm kram

2008-10-14 @ 15:53:41
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0