Livmodersshalscancer!


Det är ju en massa snack om just Livmodershalscancer just nu,
och det har fått mig ialla fall att tänka mer och mer på det.
Både mamma och mormor har haft cellförändringar i livmodern,
det är rätt vanligt tror jag.. Men endå..
Jag har seriöst tecknat en cancerförsäkring, det gjorde jag för typ
4 månader sedan. Om jag skulle få diagnosen cancer i underlivet
eller brösten får jag ut ett engångsbelopp på 50 000 kr, sen får jag
5000 kr i månaden i ett år. Jag betalar 27 kr per månad.
Sen att cancern tog morfars liv gör ju det hela inte bättre.. !!
Anyway.. Sen så är det ju så att den bakterien som gör att man får
cancer i livmodern sprids vid sex, alltså jag som haft sex med ett x
antal person och aldrig i mitt liv använt kondom löper ÄNNU större
risk att drabbas.. Visst är det sen vid 22 år som man går och gör
cellprov ?!!

Ang at förlora oskulden tidigt så läste jag en forskning från USA tror jag det
var, att flickor som förlorar oskulden tidigt löper större risk att hamna
i depression..

Alltså , egentligen så ska man väl spara på oskulden tills man har hittat
den man ska gifta sig med. Sen använda kondom. Och vill man skaffa
barn så får man väl använda spruta.. eller vad säger nI ??

Kommentarer
Postat av: Kattis

Man börjar med cellprover vid 23 års ålder... O jag har oxå en sån där cancer försäkring! =) Tog för jätte länge sen. Kanon ju!

2008-10-21 @ 09:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0