jag lever, gör du?

Gräset är alltid grönare på andra sidan...

Är det så ?
Någon annan är alltid bättre..
Någon annan har det mycket bättre?
Någon annan kan så mycket mer ?
Någon annan vet mer ?
Eller är det skenet som bedrar?
Att man bara Tror att gräset är grönare på andra sidan?
Likt en synvilla..?!
Men när man väl kommer till andra sidan, så inser man
att ens egen gräsmatta är MYCKET grönare..
Kommer det alltid vara så?!
- Man vet inte vad man har försen man förlorat det -

Nu är pengapungen tom..
Ja, var till Borlänge och köpte de förbannade stötdämparna idag..
INGEN rolig utgift såhär innan jul..
Kul att alla mina julklapps pengar försvann sådär på några minuter..
Men vad gör man..
Bilen måste ju besiktigas.. Och dessutom är det rätt vanskligt att åka med
ett par stötdämpare som är helt slut..
Skulle dessutom köpa ett mellanrör till avgasröret.. Men nej det blidde det ICKE..
Trodde det kostade 400 kr, men min bil är gjord några månader efter, det vill säga
att jag har den nya karossen.. så ja, lägg på det dubbla och liiite till..
Så måste se om det finns andra altrenativ..
Ingen som läser denna blogg som är bilkunnig ?! ?!
Han som ska laga bilen sa att det var ett mellanrör, andra personen säger att det
är det främre röret som ska bytas.. Snälla gud, gör så det är mellan röret, för det
jävla främre röret.. kostar.. Ja skjortan!!

Mat mat mat!
Ja idag blidde det kött och klyftpotatis (hemgjord, som alltid) och med vitlöks bearnaise sås.
Den är fruktansvärt god, smakar inte så mycket smör som jag tycker alla andra gör..
Men kors i taket, så har jag inte sprungit i kylskåpet och småätit.. Konstigt, då det är något jag
verkligen gillar. Kall klyftpotatis och beasås.. Men får ta det som lunch imorgon..
Om jag äter någon lunch, är så fruktansvärt dålig på det..
Ska jag börja träna får jag ta tag i att äta på regelbundna tider.. Är ju inte så svårt
egentligen, då Lucas äter på regelbundna tider.. !

Mardrömmar..
Var över en timme sedan jag började skriva detta inlägg, har legat i sängen med Lucas
tag, han drömmer mardrömmar eller nått.. Vakna o skrek o var alldeles kall svettig..
Nu äntligen har han somnat om.. Ska väl ta och göra mig klar jag också och inta sängen..
har ju fått såna insomningsproblem, antar att det är för att jag har så mycket i hjärnan just nu..
Konstigt nog minns jag inte vad jag har drömt.. Jag som ALLTID minns drömmen när jag vaknar,
men icke de senaste nätterna..

Man vet vad man har, men inte vad man får..
Tänk på det!

God Natt och sov så gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Ja martin e duktig på bilar, kan juh fråga om han kan kolla nästa helg om du vill?



o ja kylftpotte med bea sås e grymt håller med dej:)

2008-11-30 @ 17:38:31
URL: http://cahtrinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0