Matmissbrukare


Jag måste söka hjälp.. detta funkar inte längre.. Jag lider av en "sjukdom"
HETSÄTNING!

Hetsätningsstörning används som beteckning för personer som har återkommande episoder av tvångsmässigt hetsätande. De äter alldeles för mycket, men gör sig inte av med de extra kalorierna på samma sätt som personer med bulimia nervosa gör. En annan beteckning på denna kategori är matmissbrukare.

Typiskt för hetsätare är att de äter mycket och snabbt även när de inte är fysiskt hungriga. Mera. Skam- och skuldkänslor är vanliga.

Hetsätning utan att göra sig av med kalorierna med kräkningar etc. leder oftast till övervikt. Ca en femtedel av alla som söker läkare för övervikt har typiska hetsätningssymptom. Men även de överviktiga som inte har typiska hetsätningssymptom, kan ha hjälp av liknande behandling som de som har de typiska symptomen.

Många personer har ätstörningar, utan att exakt passa in i de traditionella klassificeringarna i anorexia, bulimia och hetsätning. Mera.

__________________________________________________________________________________________

Jag äter inte alls mycket på dagarna, det är kvällarna som är värst.. Och veckan innan mens..
Idag har jag ätit ;

Ingen frukost, åt isället 2 hårdbröd mackor med avocado röra och tomater vid elva snåret.
Vid tre tiden åt jag några falukorvsbitar när jag skulle förbereda maten..
Sen vid sex åt jag middag, två tallrikar med korvgryta..
Vid sju åt jag fyra hårdbröd mackor med gubbröra..
Sen åt jag kakor, godis... Chips.. Och drack ca en liter coca cola..
Jag har ingen som helst mättnadskänsla, inte heller hungerkänsla..
Jag hör att det kurrar i magen ibland på dagarna. Men jag känner det inte..
Sen så vräker jag i mig på kvällarna så när jag lägger Lucas mår jag så illa så
det är inte långt till spyer varje kväll..
Varje kväll lovar jag mig själv att jag inte ska äta så mycket nästa dag,
det funkar ju under dagen.. Men när klockan blivit sex är det som om matdjävulen kommer
på besök.. eller nått.. Jag behöver hjälp. inte bara för min egen del, utan även för Lucas.
Han ser ju hur jag trycker i mig, så han vill ju gärna också ha kakor o dyl på kvällarna,
vilket han inte får men endå.. Nee jag måste göra nått åt mina matvanor.
HJÄLP MIG! STÖTTA MIG!!
From måndag ska mitt nyttiga liv börja..
Ja hur många ggr har jag inte sagt så ??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0