Att stå på två ben..


Idag när jag la Lucas så tänkte jag rätt mycket på mina vänner..
Vilka som egentligen är ens vänner..
En del känns som om de ringer ibland bara för att liksom..
Andra kanske utnyttjar en..
Andra bara för att de inte har nå vänner själv..
Jag vet faktiskt inte.
Man kan ju inte lita på någon annan människa än sig själv,
det tror jag faktiskt stenhårt på..
ALLA snackar skit om ALLA någongång, tyvär.
Den som tror nått annat är naiv..
Välkommen till verkligheten , och de folkslag som är mest
falska det är tjejer, vill ni ha en ärlig och livslång vän ?
Bli vän med en karl, det är mitt råd.

Mina egna vänner då.. Är det nått att hänga upp i julgranen ?
Ja det finns faktiskt några som inte går av för hackor..
Kan räkna er på en hand, ni finns, ni bryr er, ni frågar..

Men sen har jag även de "vännerna" som jag har tröttnat rejält
på, jag blir sur på mig själv varje gång jag som är det trogna och
lojala vännen måste skicka iväg ett sms och höra hur personen mår..
För att sen irritera mig själv på varför jag ens gjorde det..
När det gått 2 månader utan svar.. typ..
Att jag ställt upp HELA jävla tiden, allt du gått igenom..
Och sen nu när det har löst sig för dig, ja då SKITER du i mig..
Vad fan kallas det ?!

Sen en annan vän, som inte alls verkar tycka om  Lucas..
Ska man hälsa på och han är med, ja då går det plötsligt inte :/
Hmm.. Ja man kan ju undra.. Men sen andras barn.
Det går hur bra som helst :S jag är förvirrad..
Men men ..

Sen så finns det gott om "vänner" som skriker av "glädje" åhhh Soooffiiia
vad KUL att se diig , åååhhh vad lääänge seeen.. Vi MÅSTE ses oftare..
Ahm, när man sen hör av sig för att ses.. Får man som svar "har inte tid, ska
göra det och det.. Jag hör av mig..
Öhh, okej, det har bara gått sisådär över ett ÅR !!

Det är såna här saker som gör mig så jävla less ibland alltså,
att jag ska vara så jävla trofast och verkligen älska mina vänner,
och bry mig om dom. Som om deras problem vore mina, de får gärna
gråta ut mot min axel. Men NÄR frågar de hur fan JAG mår ?
Aldrig, för så fort jag börjar prata om hur jag mår, så börjar alltid personen
prata om SIG och SITT !!
Kanske skulle ha börja ta betalt som psykolog ?! Ja det vore bannemej nått..

Ja, det är även såna här saker som får mig att bara vilja flytta..
Skaffa nya vänner..
Men antagligen så finns "vännerna" i varje stad..
Så man kanske skulle bli eremit ?!

NI som är mina ÄKTA vänner, ni betyder såå jävla mycket för mig,
så jag tror inte ni vet hur mycket ni betyder..
Jag är så extremt känslig och kärleksfull person, så tycker jag om
någon, ja då jävlar tycker jag om någon..
Ni mina äkta vänner, ni frågar hur jag mår.
Ni frågar hur Lucas mår..
Och vet ni ?`Det är det som gör mig så glad inombords, att ni även frågar
om min son :D ! Ni BRYR er !!

Jag vet att min kära vän Black Bird, en gång sa att " Även om du blivit mamma
så kan du prata om andra saker "  :D
Just den senaste tiden har det blivit mycket prat om Lucas.
Men denna blogg är min dagbok, mina tankar och mina dagar.
Åh vet du Black Bird, jag tycker att vi ska ses snart.. För jag saknar dig !

Skulle vilja skriva så mycket, men orden hoppar över varandra i min hjärna
just nu.. Är på högvarv.. !!

Min älskade syster och bror kom båda hem idag :D
Familjen är kärlek!
Lucas älskar Linnéa , han blir helt till sig.. Vill bara sitta och mysa
med henne och vara nära hela tiden.. Så gulligt :D !!

Men på tal om "vänner" så klarar jag mig rätt bra utan dem..
Jag trivs med mitt liv !

Lucas - kärleken är för stor för att förklara!


Just idag är jag stark.
Just idag mår jag bra!

Kommentarer
Postat av: emelie

Även fast vi inte hörs så ofta så räknar jag alltid dig till en vän! Vi vet vart vi har varandra ändå och du kan alltid räkna med mig! Jag bryr mig dig och din familj.

Jag hoppas att vi kan ses snart :)

Puss och Kram

2008-11-22 @ 10:54:14
URL: http://angelfuck.blogg.se/
Postat av: angelica

hej! hittade till din blogg jag... :) måste bara säga att jag håller med om mycket du skrev i det här inlägget, det är fan skitsvårt att veta vem ens nära vänner är! de vänner jag har som jag kan säga rätt ut att jag litar på, det är killar.. varför är det så mycket lättare att vara kompis med karlar ? :S är det för att dom inte skvallrar lika mycket, eller snackar lika mycket skit ? Visst kan dom det, men det är på ett annat sätt...

2008-11-27 @ 12:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0