Sleep sleep sleep

  • Antar att det är dags att gå och lägga sig..
    Hmm, vi är alla så trötta så vi sov jätte länge imorse, jag hade dock ställt klockan så
    vi skulle komma upp i tid.. men som vanligt somnar jag om..
    Nu när Lucas sovit lite halvkasst så kommer vi sova länge imorgon, blir ju så fel..
    Men vadå när vi endå inte har någon tid att passa varför ska man gå upp kl 7 ?!
    Jag blir helt väck om jag går upp tidigt, blir helt skakis ...
    Måste var någon familje gen, för brorsan blir likadan haha..
    Gissar på att Lucas fått sitt sömnbehov av mig, men egentligen så sover han inte så
    mycket mellan 12-14 timmar per dag. Har för mig att en två åring ska sova ca 13 timmar
    så egentligen är det ju helt okej.. Men eftersom han har så svårt vissa dagar att somna i tid,
    fast vi lägger honom tidigt så blir det ju att vi sover halva fm.. Men men blir annat sen när han
    börjar på dagis.. Pratade med min Kusin idag, lät så tragiskt när hon berätta att hon efter
    jobbet i princip så blir det bara hem och äta mat sen så ska hennes son sova. Så hon hinner
    bara träffa honom i ca en timme per dag.. FY VA HEMSKT! Jag är så glad att jag får vara med Lucas
    hela dagarna, skulle inte klara av att ha det som henne..
    Och sen alla som säger "men skulle det inte vara skönt att ha lite ensamtid på kvällen?"
    Nja, det spelar ingen roll för mig. Är så mysigt att han sitter brevid en och ser en film eller att vi
    leker lite.. Tid det har jag ju haft hur mycket som helst, och sen så är jag ju oftast på nätet på nätterna och då sover ju han endå ;P ... Ne hellre att han är vaken en stund på kvällen än att vakna sex på morgonen. Vi trivs båda två med att få sova ut ordentligt på morgonen.. Haha, en morgon så sov vi till halv elva.. Fy skam va? Hur många två åringar gör det ? Och den kvällen somnade han kl nio. Trodde att han skulle vakna runt nio då så fick en smärre chock när jag tittade på klockan, berätta för Lucas att klockan snart var lunch dags att vi fick lov att gå upp. Han bara tittade på mig och la sig på kudden för att somna om igen.. Haha. Han fick lov att gå upp.. När han är sjuk så vill han sova ännu mer och längre. Antar att det kommer bli mycket sovande de här dagarna. Christer är ju sjuk och Lucas verkar lite hängig. Men jag tror på att mycket sömn och mycket vatten så blir man frisk fortare.. ! Ja, ett helt inlägg om sömn, inte illa va ? Haha.. Intressant! Men ni som icke vill vete behöver icke läse.. Jag gissar iaf på att vi sover till halv elva imorgon .. ca.. Eftersom Lucas somnade runt halv elva, efter måånga timmar i sängen..! Vad gissar du på `?!  Just ja, angående att det är en familje gen att vi behöver mycket sömn. Lucas kusin Julius sover också lääänge. Han går ju på dagis, men hans mamma berätta att om hon inte vöcker honom de dagarna han inte ska dit så sover han till halv tolv, och då somnar han mellan sju och åtta på kvällen.. haha det är sömnbehov det ! När han sov här så sov han till klockan tio.. Titta liite mer sömn kunde jag klämma in..! Nu ska jag väcka Christer som slokcnat i soffan och så ska vi lägga oss och snarka ikapp med våran lilla prins!

Kommentarer
Postat av: en som jobbar på dagis

Jag måste bara få säga att du verkar helt sjuk i huvudet, du tycks tro att du är en bra mamma, men vem fan är normal som har en liten kille på 2 år vaken så sent och sen ska sova så länge på dagarna. Nej ta och skaffa dig ett jobb eller gå en kurs eller vad som helst, så den lilla killen får lära sig vad RUTINER är för nåt.... och förresten tycker jag det är så löjligt med denna blogg för vem tycker att du och din familj är så intressant? folk skiter väl i vad du gör, eller tror du att du är en kändis kanske...ojojoj väx upp

2008-12-15 @ 22:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0