Nyårslöften


Avger ni några nyårslöften i år?
Jag ger alltid ett löfte varje nyår.
Frågan är vad det ska bli i år?! Beroende på humör så bestämmer jag
mig för olika saker varje dag. Ja det återstår att se..
Sex nyår i rad avgav jag samma löfte - Att sluta röka.
Men det gick ju som alla löften man ger till sig själv - åt helvete.
Jag kanske var rökfri max en timme in på nya året.
Men nu har jag ju vart helt rökfri några år, så det löftet kan jag ju inte ge i år.
Inte kan jag lova mig själv att dricka mindre alkohol, då jag inte druckit en droppe
på flera år, är det tre eller fyra år sedan sist?!
Men jag har faktiskt håll ETT nyårslöfte under mitt 21 åriga liv.
När jag var någånting mellan 10-12 år så skulle jag sluta äta godis och inte äta
på ett år. Det höll jag :D! Och för det fick jag tusen kr av mamma och tusen kr av pappa.
Undra om de skulle gå med på att ge mig det i år också?! Haha.. Ja drömma kan man ju alltig göra.
Nej, jag tror det får bli att dra ner på coca-cola drickandet, har ju tragiskt nog börjat druckit
det i stora mängder igen :/ Får passa på att hinka i mig innan nyår.. ;P!
Men känner att jag verkligen skulle vilja börja träna, på riktigt. Men jag har fan inte råd att sitta och
åka in till stan två ggr i veckan för att träna. Blir en massa pengar det också. Men jippi, det som erbjuds
här i Sundborn är gympa. Hm, ja i värsta fall får man väl ansluta sig till de äldre damerna.
Men då skulle jag nog skämmas ihjäl, hur kul är det att vara 21 år och dåligare kondition än en 60 åring?!
Nej just det, gympan får jag utesluta.
Sen så skulle man ju kunna ta sig en timmes promenad varje dag, men det har jag försökt förut,
jag håller löftet i tre dagar. Sen orkar jag inte eller så kommer annat i vägen.
Ja ni kan förstå att det inte är lätt va ?!
We will see!

Idag har vi mest tagit det lugnt, var ut en sväng på fm sen gjorde jag lite pannkakor.
Lucas sov lite middag, sen till middag vart det stekt torsk och mos. Sååå gott!
Sen GICK vi hem till mamma för att hämta en bit julskinka, passade på att sno med mig
en rödlök hem då jag var så jävla sugen på gubbröra och det enda som fattades var just
rödlöken. Och jag hade tur må jag säga, för 98 / 100 så har mamma inte rödlök hemma..!
Usch har ätit så mycket idag så jag känner mig proppmätt..

KUL att typ hälften av det jag skrev försvann.. Aja orka..!
Bara en massa klag på att jag har mycket att göra just nu och att bildörren är helt fryst
både låset och dörren har fryst så jag kommer inte in..
Kul att jag ska bes den på tisdag då :/!!

Aja..

Get rich or die tryin..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0