>Lite dikter!

Några smakprov....

- Om jag såg dig nu skulle jag slita ut din pulsåder så att ditt förhatliga blod
strömmade ut i en stor flod, som tack för att du har förnedrat och fångat mig.
Förnedrat mig och min självkänsla, förstört mitt liv.
Sen skulle jag lägga mig ner brevid dig och gömma mina blodiga fingrar i ditt
mjuka hår, känna din sista värme och djupt ångra mitt dåd... -


- Glöm inte att ta på dig ditt ansikte innan du går ut.
Annars sliter dom ut dina innersta tankar, steker dina drömmar
sakta över elden. Våldtar ditt sista hopp och lämnar dig ensam kvar naken.. -


- Du kommer, jag går.
Du visar, jag gömmer.
Du ser sur ut, jag skrattar.
Du ler, jag gråter.. -

- Bakom mitt skal finns det någon, den någon är någon som jag aldrig visar.
Hon är olycklig och hon gråter, hon är känslig och sårbar.
Men det är ingen mer än jag som ser henne.
Jag hör henne gråta i mörkret, hon vill ha kärlek, men ingen vet att hon finns.
När allt är svårt ler jag bara, men någon vill ta över mitt falska spel.
Det är hon. Jag hatar henne, hon är allt jag inte vill vara.
Men hon är verkligen och hon finns...
Hon är dessvärre jag... -

Ja några smakprov på mina skriverier.. De är ett x antal år gamla, men endå..
Så vad tyckte ni ?!

Copyright Sofia Norberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0