Förbannelse..


Denna människa som har kastat en förbannelse över mig.. TA TILLBAKA DEN!
Ja, jag är seriös. Det MÅSTE vara nån som har gett mig en förbannelse..

Som ni vet har jag haft problem med bilen.. Och det blir fan inte bättre vill jag lova.
Jo, fick en besiktnings tid i Falun idag 17.20. Då vart jag glad över att slippa åka till
Hedemora imorgon..!
Vid 16.30 så klär vi på oss och ska gå ut och åka till stan.. MEN när jag ska starta bilen
så händer INGENTING bara klickar.. JAHA! Batterit är ju första tanken, och just då kom
en som bor i huset brevid oss så vi fråga om han hade nå startkablar, och jo han kom
med bilen.. Men det hände INGENTING! Sen när han var och ruckla på startkablarna så
börja det blinka, lika som om man trycker på varnings blinkersen. Men jag har tagit ur
nycklarna :S ! Ja, bilen lekte sitt eget liv må jag säga.. Så jag gick in och försökte få tag
på pappa.. Det första han säger när han svarar är "vad har hänt nu?" ÅH JAG VAR SÅÅ ARG!
sen så börjar biljäveln att tjuta.. JAHA jag har tydligen ett LARM i bilen.. Vad bra att jag visste
det då.. Så tillslut så drar christer bort sladden från batteriet och då slutar det tjuta och blinka.
Så inge fel på batteriet, utan att det blivit nå elfel och larmet sätts igång och då går det ju
inte att starta bilen eftersom larmet tror att det är en tjuv.. KUL KUL KUL att jag inte ens visste
det = jag har ingen larmdosa!! Ringde till han som sålde bilen till mig, men han visste inte heller
att det var larm på den :S ! Tänkte ringa de ägarna före honom imorgon. Men då han som hade
bilen innan mig sa att han har försökt få tag på den karl jätte länge utan svar så vette fan..
Han hade tydligen lurat han på något..!!
Pappa skulle kunna fixa det, MEN det hjälper ju inte mig att han kan när han är i INDIEN!!!
Ja, han kommer ju hem i MAJ så, vad ska man göra?
Brorsan kanske kunde, men inte när det är så kallt sa han..!!
Pappa sa att om jag har otur så kanske inte bilen går att starta igen :S och Fredrik sa att
antagligen så lär man skruva isär inredningen, då återställnings knappen sitter innanför där
man har cdn eller under  vid pedalerna..! Och ja lycka till att skruva när man inte ens får upp
förardörren..!
Ska jag skratta eller gråta?! Jag vet fan inte..

Lucas har inte vart på humör idag han heller.. Vi har bråkat måånga ggr idag. Om samma sak..
Han fick en grå tröja i julklapp som han tog på sig imorse och har sen dess vägrat ta av sig den..
Så nu sover han i både t-shirt och tröja.. han som brukar svettas när han sover i bara blöja..
Men tror han är på väg att bli sjuk. Har vart så hängig och gnällig.. Måste väl gå och titta snart så
han inte är för varm.. sover i mitten i våran säng idag med täcke..
Sötunge!!

Nyårsafton på onsdag då.. Kan hända att Julle kommer och sover här, sa att jag kan ju lika gärna
vara barnvakt så kan de dricka. Ja menar vi dricker inte och sen så tar vi endå inte oss någonstans
och sen kul för Lucas :D ! Hoppas bara han är piggare då.. Vi får köpa måånga mandariner imorgon. :D
fast han inte får äta så mycket frukt..

Hungrig är jag.. kurrar i magen. men jag kan inte äta efter jag borstat tänderna..

Men allt jag ätit idag har ju kommit upp :/!!


Sug o svälj..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0