Back on track..


I don´t like the drugs,
but the drogs like me..

Jag som har varit så himla duktig och inte druckit nå coca-cola..
Meeen denna vecka har jag hinkat i mig känns det som..
Har det gått en dag utan, må tro?!
Jag minns ärligt talat inte.. Onsdags så köpte jag en 50cl cola när jag
och Cattis var iväg, sen när vi var på Ica Maxi så köpte jag mig en mugg cola..
Sen på torsdagen var jag så sur över bilen så Christer hade köpt två 33cl åt mig..
Sen igår, drack jag hmm.. 2 liter.. Och idag ca 1,5 liter.. Det är tragiskt..
Att jag var så jävla dum och trodde att jag liksom kunde unna mig en liiten burk..
Men icke.. Men hör och häpna jag har icke haft nå huvudvärk, hehe..!
Ne men måste sluta igen nu, är inte bra för kroppen att dricka så mycket..
Märkte jag efter en vecka utan då jag förlorat 2 cm runt midjan och ett antal kilon..
Antar att alla de där extra centimetrarna och kilona är på plats igen..
Kanske låter fjolligt i era öron att jag har svårt att sluta med coca-cola.. Men jag svär
detta är precis som att bli kvitt vilket annat beroende som helst, cigg eller sprit.
Jag vet nu varför gamla alkolister inte ens tar sig en lättöl.. Såå lätt att trilla dit igen..
Och jag är verkligen beroende.. Har  under två års tid druckit runt 2 liter coca-cola
per DAG! Ett beroende tar över ett annat, slutade röka - började dricka cola..
Aja..!! Börjar om på ny kula, på hmmm måndag då säger vi..
Min tunga är helt röd på tungspetsen, sägs att det blir så för man äter/dricker för mycket sött..

Imorse nästan direkt när vi vaknat, typ bara en kvart efter så kom Mats, Bettan och Sara (?) hem till
oss en sväng. Haha det var ju nästan helt döa.. Självförvållat .. Kunde inte annat än att skratta åt dem..
Sen så när de hade åkt så gick våran lilla familj ut och åkte lite pulka, eller Lucas satt i pulkan och
Christer drog honom.. Sen gick vi och handlade lite mjölk och jäst.. Sen vart det hem, men Lucas ville
stanna ute en stund och sopa ren min bil från snö. Min lilla hjälpreda :D!
Sen gick vi in och gjorde iordning smeten till köttfärslimpa, sen sov lilleman en stund..
Sen så gjorde vi mat och bakade lussebullar samtidigt. Åh va kul Lucas tyckte att det var att baka..
Första gången jag gör lussebullar också :D bra vart dom !

Sen gick vi med Linnéa hem till mamma, Lucas ville in och leka lite.. Och Linnéa käkade..
Sen så följde Linnis med oss hem. Ni som vart hem till mamma vet att hon har två stora nerför backar
när man går till byn.. I första backen satt jag på en påse och åkte haha.. gick inte såå fort som det gjorde när
man var liten och lätt.. I andra backen skulle Linnéa åka, men det funka inte alls.. så hon fick ta Lucas i vagnen
och jag satt mig i hans bebispulka och fick en jävla fart nerför backen.. Fy fan va kul det var..
Lucas den stackarn blev rädd..!

Sen vart det hem och duscha och Lucas badade.. Sen myste vi framför tvn med lussebullar och obo´y framför
filmen Jalla Jalla.. En riktigt mysig dag!
Dammsög gjorde vi på dagen också, så vi gick och lämnade tillbaka dammsugaren till Inga-lisa på kvällen
och hon fick en lussebulle, guu va glad hon blir.. Tänk va tacksamma de är gamla människor !

Christer fråga mig idag hur det kommer sig att jag aldrig blir sådär riktigt trött så jag nästan somnar i
soffan.. Ja, tänkt om jag hade nå bra svar.. Antar att det är för att jag alltid är i rörelse, jag har alltid något
att göra. Så jag hinner nog inte känna efter...Eller nått..
Och för er som vill veta, så väckte jag aldrig honom igår haha.. Han hade sovit i soffan till klockan fem..
så idag har han klagat på ryggont.. HEHE!!

Va ska man hitta på nu då!?
Får se om det går nå bra på tv..
Ska åka och lämna bilen imorgon.. och förhoppningsvis hämta den i slutet av veckan..
skicka lillebror på att köpa blöjer i stan imorgon åt Lucas, hoppas det blir rätt blöjor..
Vad hade man gjort utan vänner och familj? Gått under antagligen..

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0